mama73 m/tre søte små Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Nå har jeg fått mange gode flytips, men kjenner jo også at jeg trenger noen tips til hva vi trenger å ta med til gutten vår på 16 måneder. Vi drar til Lanzarote. Hvordan er det å få kjøpt bleier der nede? Mener å huske fra i fjor at det faktisk var dyrere der? Men i fjor var bleieproblemstillingen den eneste vi hadde, da jeg fullammet. Hva med mat? Hvordan er det med middagsglass, melk, grøt osv? Bør jeg ha med fra Norge? Sviskesaft (han har så treg mage, og er avhengig av dette) Hva med trille/vogn? Bør jeg investere i en reisetrille, eller ta med den store vogna? Og hva med et evt bilsete? Er dette noe vi bør ta med? Vi kommer ikke til å leie bil, men kan jo være vi skal ta taxi? Bæretøy? Tips mottas med stor takk!
wombat75 Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Vi var på Blue Village Flamingo Beach Resort (Playa Blanca) når vår var ca 13 mnd. Vi hadde med bleier, så det vet jeg ingenting om. Men vi kjøpte middagsglass der som gikk ned på høykant, hadde en del forskjellig i matbutikkene i Playa Blanca i alle fall. Både Nestle og et spansk merke. Vi hadde med grøt og litt pålegg (leverpostei), men det vi kjøpte av brød, melk og pålegg der nede gikk også helt greit. På butikken rett ved resorten hadde de jo masse norsk mat også, så vi hadde nok egentlig ikke trengt å ta med, men man vet jo aldri. Vi leide trille der nede og det var helt håpløst, neste gang kommer vi til å kjøpe og ha med hjemmefra. Hadde ikke turd å reise med vogna vår Vi hadde ikke med bilsete heller vi da, trodde de kom til å ha det på charterbussen fra flyplassen... Ellers gikk vi dit vi skulle, kunne sikkert ha reist mere men fant ut at det bare ble stress for henne. Hadde med altfor mye klær til henne (oktober, det var kjempevarmt og gikk stort sett i langermet soldrakt fra lilleba eller UV-badetøy), men skulle hatt gode sandaler og flere solhatter (hadde med to). Vanskelig å finne smått fottøy der, lettere fra ca str 25 og opp. Dro heller ikke med oss dyne, hun var fornøyd med bare laken over seg! Håper dette hjalp litt.
Kåva Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Vi tok med det meste her. Ble omtrent en koffert bare til tulla Bleier tok vi med, de er dyrere. Hadde også med Nan og grøt. Vi dro på sommeren til spania, så jeg sikra meg med juice og smoothi også. Jeg har vært litt nøye med at det skal være sukkerfri drikke. Ble mye og ta med, men egentlig litt deilig. Slapp og bruke mye tid til og lete etter ting i butikkene. Når det gjelder middag, har vi ikke brukt glass, så hun spiste ute sammen med oss. Ta med sviskesaft, hvis det blir brukt mye hjemme. Når det gjelder vogn, anbefaler jeg og ta med egen. Kan jo ta med den vogna dere har. Er den veldig kostbar, ville jeg kanskje ha vurdert og kjøpt en enkel reisetrille med rygg som kan legges helt ned. Vi hadde også med bæremeis. Veldig fornøyd at vi tok med den. Spesielt på flyplassen. Vi hadde ikke med noe bilsete. Tar dere med det, står man jo litt mer fritt i forhold til og reise litt rundt. Ihvertfall hvis man skal være borte i to uker, kan kanskje det være greit. Håper du har fått noen tips. Ønsker dere en god tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå