Gå til innhold

Vi reiser til syden (Lanzarote) med ettåring.. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått mange gode flytips, men kjenner jo også at jeg trenger noen tips til hva vi trenger å ta med til gutten vår på 16 måneder.

Vi drar til Lanzarote. Hvordan er det å få kjøpt bleier der nede? Mener å huske fra i fjor at det faktisk var dyrere der?

Men i fjor var bleieproblemstillingen den eneste vi hadde, da jeg fullammet.

Hva med mat?

Hvordan er det med middagsglass, melk, grøt osv? Bør jeg ha med fra Norge? Sviskesaft (han har så treg mage, og er avhengig av dette)

Hva med trille/vogn? Bør jeg investere i en reisetrille, eller ta med den store vogna?

Og hva med et evt bilsete? Er dette noe vi bør ta med? Vi kommer ikke til å leie bil, men kan jo være vi skal ta taxi?

Bæretøy?

Tips mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Vi er nettopp kommet hjem fra 2 ukers ferie på en av Kanariøyene, så jeg kan fortelle hva jeg gjorde/ vil gjøre neste gang. Har en liten på 13 måneder.

Vi hadde endel bleier med oss, men måtte kjøpe mer der nede. Pampers er fryktelig dyrt ( og lukter parfyme) og de spanske var stive og klumpete, men billige og gjorde jobben. Vaskeserviettene der ned var fryktelig parfymerte så vår lille reagerte på dem!

Jeg hadde med mat til flyturen og første dagen der nede. Resten av tiden fikk vi tak i mat der nede. Resturantene har som regel barnemeny, men jeg kjøpte som regel en pastarett til henne for da ble det flere smaker å velge mellom. Kelnerene var veldig snille og hjelpsomme når vi kom. Jeg tror jeg 2 ganger på de ukene ga henne middagsglass og da kjøpte jeg på butikken der nede. Jeg kjøpte også middagsglass der nede til turen hjem. Jeg hadde med meg melkesyrebakterier i dråpeform ( er det Gefilius det heter i Norge?) som jeg gav hver dag i melken. Sviskesaft så jeg ikke at de hadde i butikkene.

Vi hadde en reisetrille med oss og var veldig fornøyd med det. Store vogner er vel helst et skandinavisk fenomen og spanske fortau er ikke alltid laget for våre store kjøretøy. Vil anbefale en trille med full liggestilling/ tilnærmet full liggestilling. Sol og varme tar på og det var godt med 1-2 ekstra tupplurer iløpet av dagen.

Jeg hadde med bæresele, men ble ikke brukt så mye. Det ble varmt og klamt fort når småen satt så tett inntil meg. Vi hadde heller ikke med bilsete, men så tok ikke vi mye taxi.

Ellers så hadde jeg med termometer og paracet i tilfelle sykdom. Og neste gang kommer jeg til å ta med småmarkskur. Småen fikk mark etter å ha spist sand første dagen vi var der og engelskkunnskapene på apoteket var ikke nå å skryte av. Neste gang tar jeg med hjemmefra så jeg vet riktig medisin gis.

Det var det jeg kommer på for øyeblikket. Håper det er til hjelp. God tur!

Skrevet

Hei. Vi har vært en uke på Gran Canaria akkurat med snuppa på 1år. Vi hadde med 2 middagsglass, men skulle ønsket vi hadde flerre, vi spiste ikke alltid når hun var sulten og middagsglassene der nede var dyre og snuppa likte dem ikke... Hadde med bleier fra norge, kjekt å fylle kofferten med dem og ha ekstra plass når man skal hjem:) Bleier var dyrt! Husk badebleier:)

Vi hadde med egen vogn, har tfk. Var kjempe gla for det. Hun koser seg veldig i den vogna og sov godt på trelletur både på dagen og kvelden. La henne noen kvelder i vogna så vi kunne spise middag ute etter hun hadde lagt seg! 2 helsetepper og 1 tykkere teppe(gjerne ull som du også kan bruke på flyet.) Vi brukte også det tykke teppe i senga på hotellet siden det var kun laken i barnesenga og det er kaldt på natt på denne tia.

Paracet stikkpiller. Hun ble veldig sutrete på flyet på vei nedover og hadde tydlig vondt i ørene, ga henne en stikkpille og turen gikk kjempe fint!!

2 solhatter!! Plutseligt mister man den ene:) Eller de kaster den i vannet!

Pakk inn leken som man har med på flyet så bruker det

de litt ekstra tid på det! Spar noen leker til hjemturen som dermed er nye for den lille!! Mye fine strand og badeleker å få kjøpt i syden.

Riktig god tur, kos dere:)

Skrevet

Så kjekt å få litt tips til sydenturen!! Skal til lanzarote vi og! Har tenkt mye på flyturen, men går vel bra!!

Vi skal ta med bleier og middagsglass og en trille. Orker ikke å dra med vogna vår nedover. litt stor den..

Når drar dere HI? Hvor skal dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...