Gå til innhold

Veldig usikker om jeg skal dra til "Syden" - uke 28/29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma vil spandere på meg en uke til Tenerife om to uker. Det blir bare henne og jeg, men jeg er veldig usikker.

Vi skal bo på et kjempefint hotell i en leilighet og kan lage en del mat etc. selv.

Føler meg usikker på om jeg klarer å slappe helt av. Hva hvis det skjer noe? Mannen er jo hjemme og kan ikke kaste seg på flyet raskt om noe skulle skje...

Er jeg litt nervøs førstegangs bare?

Har forresten ingen plager, sykdommer, eller noe som skulle tilsi at noe skulle gå galt. Har sjekket med forsikringsselskapet som sier at det ikke er noen problemer med å reise så tidlig i forhold til dekning.

Noen tips/innspill?

Hilsen usikker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte selv helt plutselig i uke 30, var også helt frisk...

er veldig glad for at jeg var i norge ja..

Men det er jo sjeldent det skjer noe sånt da, så du er sikkert helt trygg, men personlig så hadde jeg ikke gjort det siden det har skjedd før.

Skrevet

Jeg hadde reist, så lenge formen er bra. Deilig med litt kvalitetstid med mamma sikkert! Tenerife er nok et rimelig sikkert land mht bakterieflora osv. Men dette er jo noe du selv må föle på. Hvis du vet med deg selv at du ikke kan slappe av, er det kanskje ikke verdt det.

Skal selv til Tenerife i uke 25.

Skrevet

går helt sikkert bra om du reiser. Men jeg har lest flere historier om folk som har født for tidlig mens de var på ferie bl.a i tyrkia, og det som skjer er at barn født i bl.a tyrkia regnes automatisk som tyrkisk statsborger, så du får et Hel**** med å få med deg ungen hjem. Hørte om noen som måtte reise fra babyen sin i tyrkia og hjem til Norge for å ha en skikkelig mølle for å få ordna norska pass osv for å få med seg babyen hjem.

Slik er det i de fleste land, barn som er født der får automatisk statsborgerskap...

Skrevet

Har bestemt meg for å dra. Tror også at Tenerife er trygt og greit både med tanke på bakterieflora og helsevesen. Kommer til å ha en kontroll like før jeg drar slik at jeg vet at alt er ok også :-) Det er jo bare for en uke.

Regner med det kommer til å gå helt fint. Det verste er egentlig at ikke mannen er med, selv om vi er vant til å være fra hverandre i lengre perioder.

God tur til deg som skal til Tenerife også! Håper vi begge får en super tur! Trenger det nå med denne harde vinteren som det er i år.

Skrevet

Hei!

med nr.1 reiste jeg til Kreta når jeg var 30/31 uker på vei og var kjempe glad for at jeg dro!

Tålte varmen godt, det var deilig å bade og jeg fikk sovet ut og slappet av så jeg var mye friskere og i generelt mye bedre form når jeg kom hjem!

Eneste jeg slet litt med var ryggen og harde senger, men bygget opp med pledd så gikk det bra det også:)

Pass på å bruk støttestrømper på flytet og kom deg opp for å gå en gang i blandt. Var også påpasselig med antibac servietter og generelt god håndhygiene. Det med mat gikk veldig bra syns jeg, passe på å ikke spise egg,majones og sørge for at kjøttet er godt stekt.

Gode sko er jo selvsagt også å anbefalle hvis man skal traske litt gatelangs på shopping :)

Ellers er det bare deilig å komme seg bort på ferie og bruke litt tid sammen med mamma ;)

var også inne på tanken på tidlig fødsel eller evt. komplikasjoner når jeg reiste, men fant ut at sålenge jeg har reiseforsikring så har de jo helsevesen der også! Men husker jeg ble anbefalt et medlemskap i Norsk luftambulanse, for de kommer visstnok å henter deg hvis det skulle skje deg noe!

Skrevet

Heldiggris, jeg vil også til syden..... Var i Spania forrige gang rundt uke 25/26, det var deilig det:-)

Bare ha forsikringene dine i orden!

Skrevet

Takk for positive ord jenter :-) Gjør meg mer trygg på at dette skal gå fint :-)

Takk også for tips om både støttestrømper og mat! Antibacen skal også med i bagasjen og forsikringen er helt i orden - så da må jeg bare skaffe meg en bikini for store jur og støttestrømper ;-)

Skrevet

Takk & god tur til deg også :) Så hyggelig at du får deg en tur. Du vil sikkert ikke angre!

Jeg kjöpte nettopp en mamma-badedrakt på HM. Den var fin synes jeg. Ellers funker jo bikini også :)

I tillegg til stötteströmper på fly, bör du passe på å få i deg mye vann også, både för og under flyturen. Dette er også for å motvirke blodpropp. Vi er jo litt mer utsatt for det jo lenger ut i svangerskapet vi er. Og i flyet er det et ekstra trykk, som lettere kan före til dette.

Men med alle forhåndsregler i minne, så går det sikkert helt supert :-)

Skrevet

Takk for tips! Da skal jeg innom HM for å se på den badedrakten. Kanskje vel så greit med heldekkende - men fordelen med en bikini er jo at den kanskje kan brukes til senere også.

Skrevet

Ja bikini er jo vel så kjekt. Kjöpte badedrakt mest pga at jeg går på vannaerobic, og der föler jeg meg mest komfortabel med badedrakt. Men siden du föder i mai, vil du jo sikkert ha bruk for en bikini med litt stor overdel til også i sommer. Allright med litt fage på magen også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...