2 prinser:) Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har vert 50 % sjykmeldt i 14 dager nå og kommer nok til å forsette med det til permisjon begynner i mai. Men det jeg lurer på er hvor lenge er det arbeidsgiver som utbetaler og når er det nav som utbetaler?? Og hva slags dato har nav utbetaling? Takker for alle som vil svare og har greie på dette...
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Arb. giver betaler de 16 første dagene av SM. Noen steder legger de ut for lønna, altså at du får lønn til vanlig tid- så får arb.giver tilbakebetalt fra Nav. Slik var det der jeg jobbet før. Veldig greit for Nav pleier jo ikke akkurat å være raske- eller hur... For det andre du lurer på se: http://www.nav.no/Arbeid/Jobb+og+helse/Sykmelding/Sykepenger+til+arbeidstakere
Tnica Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Hei! Jeg er nå i uke 35 og har vært sykemeldt 50% siden uke 18. Tror det er slik at nav betaler når du har vært sykemeldt over 14-16 dager, men usikker på på om dette gjelder både når en er fullt eller delvis sykemeldt. Hos meg er det slik at arbeidsgiver får refundert fra nav, så får vanlig utbetaling fra arbeidsgiver slik som tidligere. Trodde dette var vanlig, men du får nesten høre med din arbeidsplass. Men skulle jo tro at det var enklest for din arbeidesgiver å betale lønn som vanlig og så søke refusjon hos nav.
Tnica Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Hei! Jeg er nå i uke 35 og har vært sykemeldt 50% siden uke 18. Tror det er slik at nav betaler når du har vært sykemeldt over 14-16 dager, men usikker på på om dette gjelder både når en er fullt eller delvis sykemeldt. Hos meg er det slik at arbeidsgiver får refundert fra nav, så får vanlig utbetaling fra arbeidsgiver slik som tidligere. Trodde dette var vanlig, men du får nesten høre med din arbeidsplass. Men skulle jo tro at det var enklest for din arbeidesgiver å betale lønn som vanlig og så søke refusjon hos nav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå