turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Ser det stadig skrives at det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite her inne, og det er jeg jo enig i. Men burde man ikke ta sukkertesten før man blir hysterisk pga lite liv? Synes det er sjelden det blir gitt som råd (i forhold til å ringe føden). Det er ganske vanlig at babyen først begynner å "rocke" der inne når vi er rolige (og det er ofte når vi legger oss), og det blir også mindre bevegelse når vi nærmer oss termin siden plassen blir mindre. (Dessuten skal jo babyen nå legge på seg MASSE, H'N kan ikke bruke opp kalorier på "trim" da). (Ja, jeg har fått overdose av sinnahormonet i dag! Er ikke meningen å fornærme noen egentlig, ble bare så irritert av å lese det samme rådet for ørtende gang i dag)
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Det rådet har jo blitt gitt i maaaaaaaange fler sammenhenger enn at babyen har vært rolig da...! Men grunnen til at mange gir dette rådet er jo i hovedsak pga at personalet på føde/barsel også sier dette. "Vi er her 24 timer i døgnet, og får betalt for å hjelpe dere som er gravide/barselkvinner. Ringe heller en gang for mye enn en for lite" Så du må nok bare finne deg i å lese dette rådet noen ganger til er jeg redd
♥Bubble♥ Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Jeg støtter den turbomamma med gutt nr2 på vei
turbomamma *fødte 21.mars* Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2010 Ja, jeg må vel bare finne meg i det, for rådet kommer nok til å komme uansett. (Omtrent like ofte som man hører at graviditet ikke er en sykdom). Synes litt synd på de stakkarene som jobber på føden da som blir nedringt av folk som vil ringe en gang for mye. Får de tid til noe annet? (Hmm... kanskje det var derfor jeg ble liggende på observasjon så lenge sist. Noen skylder meg en epidural!) Det blir litt det samme som at legen stempler alle mødre som hysterisk mor fordi enkelte ringer "hele tiden". note to self: hold meg unna bim når jeg er full av sinna-hormoner
Nikki 75 Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Jeg er forsåvidt enig med deg, turbomamma, jeg tenker at det sikkert blir veldig mange forstyrrelser på fødeavdelingen som er helt unødvendige, og som kanskje tar bort tiden fra folk som er på avdelingen og som virkelig trenger hjelp. Samtidig er det jo veldig betryggende å vite at man KAN ringe dersom man blir nervøs, og det er jo dumt å ringe en gang for lite. Jeg selv har jo blitt litt for opphengt i å kjenne liv, og får bange anelser og dommedagstanker hver gang jeg ikke har merket liv på en stund, selv om jeg VET at babyen har litt rar døgnrytme. Finner ikke roen før han spreller igjen, selv om jeg ennå ikke har kontaktet føden for råd.
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 3. februar 2010 #7 Skrevet 3. februar 2010 Hihihi :=) Jeg synes så absolutt at du har et godt poeng, og som med alt annet er det noen som tar hele hånda når de blir gitt lillefingeren...! Jeg håper bare at man i størst mulig grad prøver å komme i kontakt med fastlegen/jordmor før man ringer sykehuset, men det er ikke bare bare å komme igjennom dit på tlf, og når det endelig skjer så tar det ofte lang tid før man blir ringt opp igjen...blææææh!
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Er annengangs og har myyyye mer sinnahormoner denne gangen;-) Hva er egentlig problemet med at man ringer føden hvis man er veldig bekymret? Det må da bli opp til hver enkelt å avgjøre hva som gir best sinnsro for en selv. Og tanken har aldri fallt meg inn at jeg skal kunne komme til å forstyrre eller bry jordmødrene på føden unødvendig, ved å ta en telefon for mye? Det er da vitterlig jobben deres å drive svangerskapsomsorg i tillegg til fødende. Og jeg tror ikke akkurat at de fleste gravide henger i telefonen til føden i ett sett uansett. Men jeg er helt for dette rådet med iskald saft o.l for å kjenne etter liv. Men jeg ser IKKE problemet med å ringe føden hvis man lurer på noe, de er da hyggelige og proffe og klarer nok utmerket selv å vurdere sin egen arbeidskapasitet;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå