Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Jeg ble sykemeldt i begynnelsen av januar til 31. januar, og ble lovet fortgang og at pengene skulle komme i slutten av mnd. Pengene er ikke kommet, og neste utbetaling er ikke før i slutten av februar. Jeg ringte i dag, og ble ikke akkurat klok av svarene jeg fikk. Kan jeg spørre om jeg kan få pengene nå, eller må jeg vente til slutten av februar?! Saken er den at jeg venter babyen nå i disse dager, og på konto lyser det snart rødt. Må jeg virkelig ta det tunge steget å få hjelp av sosialen?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Tviler på at du får noe fa sossialen pga en mnd for sen utbetaling fra NAV. Ta heller kontakt med banken og forklar problemet. Da kan du sansynligvis få innvilget overtrekk på kontoen eller et kortsiktig lån til pengene kommer på konto.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 De har kanskje rotet bort papirene dine eller en underskrfift eller kontonr. Kanskje du har satt feil kryss et sted? Da sier dem ikke irfa heller.. man må mase seg fram til hva som er problemet og så løse det selv! Det er en skam at det er sånn... Du ringer til dem og spør om alt er som det skal. Hvis dem lover deg det så skal du spør etter navnet på den personen du har snakket med, hvem som lover deg dette så du kan ta det opp igjen hvis det blir flere problemer. De kan overføre pengene på dagen om de gidder. Man kan også få det på en sjekk så man kan gå i banken å ta de ut.. men det kommer helt an på hvem du har med å gjøre. Og om de har alt dem trenger av opplysninger. Hvis det viser seg at det er noe feil og du må levere inn noe på nytt så få en kvittering av den personen du leverer til. Der det står hva du har levert, når du leverte det og hvem som har tatt imot det. Ikke gi deg! Det hjelper å mase! Lykke til!
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Det pleier å være en kjøring av sykepenger den 5-6 i mnd også. Men du må jo ringe på ny og be om et konkret svar da!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Takk for svar! Et par timer etter jeg hadde ringt, hadde det plutselig kommet litt penger inn på konto, så jeg lurer på om de aldri vil erkjenne feil de har gjort? Jeg hadde sjekket konto før jeg ringte, og det så ikke lyst ut. Nå er det bare å kjempe denne kampen om foreldrepengene, som jeg også har blitt lovet svar på! Det skal virkelig ikke være lett å være nyetablert og ung. Føler man blir sett ekstra ned på når man er usikker. Det er ikke alle som vil snylte fra dem, og for meg tok det to mnd før jeg faktisk turde å gå inn i lokalet for å få hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå