myrull84 Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Hvor lenge har man vondt i stingene/underlivet etter fødsel? Fødte om fredagen og måtte sy noen sting (2.grad tror jeg). Jeg er så klart øm og regner med å være det noen dager til, men hvor lenge kan jeg regne med? Føler jeg går med en svær kjepp mellom beina:S Når jeg reiste meg i sted kjente jeg også at det reiv skikkelig i det ene utvendige stinget..Kan jeg på noen måte "røske" ut stingene ved å reise meg uforsiktig?
Nurknr2 Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Gratulere som har fått det overstått:) Husker ikke helt nøyaktig hvor lenge det var ømt å sånn sist, ihvertfall et par uker etter fødsel. De stingene skal jo gå bort av seg selv, det gjorde de hos meg. Taklet ikke å tørke med papir på en stund etterpå, så det gikk på skylling og myke engangskluter. Kan jo være stinget hang litt fast, at det va det som kjentes.... Lykke til videre med den lille:)
Helverine Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Gratulerer med overstått fødsel Hos meg var det ømt og sårt lenge, dvs 3 uker +. Ett sting falt ut etter et par dager, og det gjorde noe inni h.... vondt! De kunne ikke sy på nytt, da groprosessen allerede var i gang. Det gikk seg da til ;o)
Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3 Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Hei! Gratulerer så mye som mamma:) Jeg måtte sy 7 sting på to forskjellige plasser etter første fødsel og husker jeg ble mer sår i stingene ettersom dagene gikk etter fødsel. Det er verst etter en ukes tid når det har begynt å gro skikkelig. etter det begynner det å slippe og du blir bedre for hver dag. Men jeg husker jeg syntes det var kjempevondt noen dager, så føler med deg:) Det var likssom ingen som snakket om at det skulle gjøre så vondt dagene etter fødsel som jeg opplevde det. Bare hvor vond fødselen var. Det blir ivertfall helt fint i løpet av de neste ukene. Jeg har nå 45 dager igjen til termin og kjenner at jeg gruer meg mere til dagene etter fødsel enn selveste fødselen. Men heldigvis glemmer man ubehaget når det først er over. God bedring:)
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Hei Tror ikke du får revet ut stinget ved å reise deg "uforsiktig". Det er nok bare at tråden ikke er fleksibel, mens alt annet er det. Jeg syntes stingene var veldig plagsomme også. De skal gå i oppløsning etter noen dager (10 dager??), men enten hadde de sydd meg med feil tråd, ellers funket den ikke. Jeg måtte tilbake på føden å få fjernet stingene. Med en gang de var ute var plagene borte. Så når antallet dager er gått bør du si ifra hvis du fortsatt har plager.
Skalhaentil:) Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Husker ikke hvor lenge det var ømt etc - men noe som hjalp meg godt var medisinsk grønnsåpe (kjøpes på apoteket). Bland det ut i lunket/litt varmt vann i en balje eller noe du får plass til å sitte oppi. Mykgjør huden og har da også en lindrende effekt )
Skalhaentil:) Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Husker ikke hvor lenge det var ømt og vondt - men noe som hjalp meg veldig var å blande medisinsk grønnsåpe (kjøpes på apoteket) ut i lunkent/varmt vann i en balje eller lignende og sitte oppi 10-15 min var det vel flere ganger om dagen. Dette mykgjør huden og virker da også lindrende. Anbefales - lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå