Athene75 Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Jeg er 28+4 og har bare gått opp 7 kilo til nå. Var tynn i utgangspunktet også. Har slitt med kvalme og dårlig matlyst etter jeg passerte 21 uker. Ved forrige svangerskap veide jeg 3 kilo mer på samme tidspunkt, og målene på magen var 2 cm større enn de er nå. Litt bekymret for at jeg legger på meg for lite. Flere som ikke har gått opp så mye?
Nikki 75 Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Jeg hadde heller ikke gått opp mer enn 7 kg i uke 28, og var fornøyd med det. Men jeg har jo litt å gå på. Og nå har jeg gått opp 2 kg til (i uke 33), og regner med at det kan bli enda litt flere kilo før ungen kommer, det er jo nå han skal legge på seg...
fia08 Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Jeg er litt tynn fra før og har hyperemesis. Gikk ned masse tre runder i starten. Har nå tre uker igjen og har gått opp 8 kg fra startvekt. Syns jo det er veldig kjipt, hadde vært greit å ha litt å tære på til ammingen. Men forrige gang kom det ei tjukkebolle ut en uke før termin (hadde hyperemesis da også), så jeg vet iallefall at barnet tar det det trenger. Så jeg bare prøvër å spise alt jeg kan ha lyst på. Blir mest sukker og fett, men det er bedre enn ingenting. Lykke til! =)
Milla <3Lillebebi<3 Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Jeg er 38 uker i dag og har gått opp 8 kilo, så vil ikke påstå jeg har lagt på meg så mye heller.. Var også tynn i utgangspunktet, så burde kanskje gått opp mer, men har også slitt med kvalme osv.. Var mest kvalm og kastet opp hver dag de første fire -fem månedene, men nå har jeg bare null matlyst.. Så nei, du er ikke alene
maibaby2012 Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Jeg er i uke 35 og har gått opp 11 kg tilsammen. Det er ganske normalt tror jeg. Jeg hadde ikke gått opp mer enn 7 kg i uke 28 jeg heller, og det er absolutt ikke noe å bekymre seg for! Du er heller litt heldig, som kanskje slipper å slite med mange ekstra kilo etter fødsel. Du kommer nok til å gå opp mer mot slutten, når også babyen vokser mye fortere.
eeeeek Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Straks 35 uker - og gått opp 5 kilo. Har fått tre 5-kilosbarn fra før - og legen sier at også denne er over gj.snitt. Var helt normalvektig i utg.pkt. Dette betyr at jeg nok har gått en del ned selv - hvilket kanskje ikke er det beste når man skal amme i mange måneder. Men godt å vite at lillegutt har d bra i magen, ihvertfall...
Myy Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Jeg er snart i uke 39, og har bare gått opp 8-9 kg. Babyen er akkurat som den skal og har det bra. Vet ikke hvorfor jeg har gått opp så lite egentlig jeg. Jeg spiser masse masse mat nesten hele tiden nå, og i tillegg har jeg lagt på meg litt ekstra fett. (er i utgangspunktet tynn da.) Magemålene mine (SF) har alltid vært litt over den røde streken, men innenfor normalen.. Jeg tror det er normalt og ikke gå opp så mye, akkurat som det er normalt og gå mye opp i vekt under graviditeten..
myrull84 Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Hei! Tror ikke du renger å bekymre seg så lenge ikke lege/jordmor gjør det. Jeg veide 3 kg mindre enn før jeg ble gravid rett før jeg fødte (fødte på fredag) og nå veier jeg 10 kg mindre enn før graviditeten 4 dager etter fødsel). Magen har aldri vært flatere! Jeg spiste det jeg ville når jeg ville under graviditeten. Fødte 12 dager før termin og han var 3600 g ! Selv om han var estimert til å veie under 3500 ved termin. Så lenge den lille har det bra, så er det jo egentlig et luksusproblem. Mindre å ta av etterpå
♥Nemi♥ Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Jeg tok av meg 10 kg, på grunn av hypermesis. Og nå har jeg lagt på meg 9. Så jeg er på -1 i fra startvekta mi. 37 + 5
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 2. februar 2010 #10 Skrevet 2. februar 2010 Jeg har oxo vært endel bekymret for dette... men legen sier at baby har det bra, å hvis jeg spiser for lite, så går det kun utover meg selv.. det var betryggende å høre, for eier ikke matlyst i svangerskapet her... har gått opp 3kg og er i uke 37...
Tululah82 Skrevet 2. februar 2010 #11 Skrevet 2. februar 2010 Jeg er 30+5 og har gått opp 4 kilo. Fikk forholdsvis stor baby sist (4,2 kilo), er veldig spent på hvordan det blir med denne tassen! Sist kom kiloene på slutten, så jeg regner med et hopp ganske snart:)
72-modell Skrevet 2. februar 2010 #12 Skrevet 2. februar 2010 Hei, Har gått opp 13 kilo, dette er barn nummer 3. Håper å ikke øke så mye, er i uke 37. Med de to forrige barna gikk jeg opp 18 kilo. Men var raskt tilbake til gammel vekt, kun etter noen uker.
birthe m nr 2 Skrevet 2. februar 2010 #13 Skrevet 2. februar 2010 hei =) jeg har ti dager igjen til termin og har gått opp 8kg til nå. så har ikke akkurat lagt på meg mye jeg heller. men babyen tar det den skal av næring så er ikke no farlig.. og gjør ikke no at jeg ikke har gått opp så mye, slipper å tenke på alle kg som også må av igjen.. =) hvis du er redd for at du legger på deg for lite så ta en prat med legen din eller jordmor og hør hva de sier.. 12-15 kg er normalt å legge på seg i svangerskapet sier min jordmor. og de siste ukene kan man fort gå opp 1 kg i uka.. så du har noen uker igjen å legge på deg noen kg lykke til!
birthe m nr 2 Skrevet 2. februar 2010 #14 Skrevet 2. februar 2010 hei =) jeg har ti dager igjen til termin og har gått opp 8kg til nå. så har ikke akkurat lagt på meg mye jeg heller. men babyen tar det den skal av næring så er ikke no farlig.. og gjør ikke no at jeg ikke har gått opp så mye, slipper å tenke på alle kg som også må av igjen.. =) hvis du er redd for at du legger på deg for lite så ta en prat med legen din eller jordmor og hør hva de sier.. 12-15 kg er normalt å legge på seg i svangerskapet sier min jordmor. og de siste ukene kan man fort gå opp 1 kg i uka.. så du har noen uker igjen å legge på deg noen kg lykke til!
Annci<3 Skrevet 2. februar 2010 #15 Skrevet 2. februar 2010 Uke 35 her, 8 kg vektoppgang. Har vel gått opp helt normalt vil jeg si, hverken for mye eller for lite. Jeg var helt normal i utgangspunktet. Man legger på seg det man trenger Vil tro du merker mer til vektoppgangen nå fremover. Det er hvertfall nå i slutten kiloene har komt her hos meg.
Annci<3 Skrevet 2. februar 2010 #16 Skrevet 2. februar 2010 Uke 35 her, 8 kg vektoppgang. Har vel gått opp helt normalt vil jeg si, hverken for mye eller for lite. Jeg var helt normal i utgangspunktet. Man legger på seg det man trenger Vil tro du merker mer til vektoppgangen nå fremover. Det er hvertfall nå i slutten kiloene har komt her hos meg.
Annci<3 Skrevet 2. februar 2010 #17 Skrevet 2. februar 2010 Uke 35 her, 8 kg vektoppgang. Har vel gått opp helt normalt vil jeg si, hverken for mye eller for lite. Jeg var helt normal i utgangspunktet. Man legger på seg det man trenger Vil tro du merker mer til vektoppgangen nå fremover. Det er hvertfall nå i slutten kiloene har komt her hos meg.
hjerterom Skrevet 2. februar 2010 #18 Skrevet 2. februar 2010 Jeg er 34+3 nå og veier det samme som jeg gjorde da jeg ble gravid. Har jo såklart lagt på meg rundt magen, men har tatt av tilsvarende vekt andre steder på kroppen. Babyen følger kurven for forventet vekst.
jente08&jente2010<3 Skrevet 3. februar 2010 #19 Skrevet 3. februar 2010 jeg er 37+0 idag, og har gått opp 3 kilo. gikk ikke opp noe med førstemann heller. da gikk jeg ned 5 kilo. og gikk de aldri opp igjen heller. har ikke hatt kvalme eller noe. men ifølge jordmor er det visst bare sånn kroppen min reagerer på svangerskapene mine. min mor er og sånn. aldri lagt på seg mer enn 5 kilo.
Ladybug~N&E Skrevet 3. februar 2010 #20 Skrevet 3. februar 2010 har lagt på meg 4 av de 9 jeg gikk ned de første 20 ukene. er 28+2 i dag. forrige gang endte jeg på 1kilo i pluss så legger ikke på meg mye jeg heller. legger på meg etter svangerskapet i stedet jeg.
edvina Skrevet 3. februar 2010 #22 Skrevet 3. februar 2010 Ikke så lite med 7 kilo i uke 28, mange uker igjen. Jeg har lagt på meg 5 kilo og er i uke 36. Var også tynn i utgangspunktet, 59 kg og 175 høy.Men jordmor sier ikke noe om det og ikke legen heller, så tror det er mange variasjoner på hva som er normalt..
Høygravid guttemage <3 Skrevet 3. februar 2010 #23 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er i uke 30 idag, har gått opp bare 3,5 kg.. Men jeg er jo litt overvektig da, så er nok derfor
Verdens tøffeste mamma Skrevet 3. februar 2010 #24 Skrevet 3. februar 2010 Jeg er snart 37 uker på vei og hadde i uke 32 gått opp 11 kg. >Så ble jeg så ufattelig dårlig at jeg gikk ned ti kg på tre uker. Nå har jeg vel lagt på meg 4 kg , tror jeg.. Og jeg er godt polstret fra før..;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå