Gå til innhold

Noen som driver med IT-drift her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får inntrykk av at det er et veldig mannsdominert felt? Er det noen jenter her som driver med drift? Trives dere, både med arbeidsoppgaver og arbeidsmiljø?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber med IT drift. Det er mannsdominert, men det er i ferd med å gå over. Vi ansetter fler og fler jenter, og det er ingen forskjell på saksbehandling.

Jeg trives kjempegod både med arbeidsoppgaver og i miljøet.

Sitter på kundesenter IT support og er nesten 50/50 fordelt mellom kjønnene.

Skrevet

Beklager at jeg var litt upresis i hovedinnlegget. Jeg tenkte ikke på (første/andrelinje)support. Der vet jeg at det er ganske mange jenter nå, men det er ikke noe for meg. Jeg tenkte på server- og nettverksdrift.

Skrevet

På server og nettverksdrift (der jeg jobber) er det ikke mange jenter nei, men de kommer:-)

Arbeidsmiljøet på de avdelingene er suverent, og guttene er kjempegreie med jentene.

Men vi har endel kvinner i "høyere stillinger": applikasjonsansvarlig,dispatcher infrastruktur,Incident controller, seksjonsledere, incident manager osv.

Så firmaet som helhet over alle avdelinger holder fortsatt ca 50% kvinner på IT delen.

Skrevet

Jeg jobber med drift og trives kjempegodt i jobben min. Både med arbeidsoppgaver og miljøet. På drift er jeg eneste jente, men føler meg ikke noe mindreverdig. Vi har forskjellige ansvarsområder og jeg jobber med det jeg liker best. :)

Skrevet

Jeg jobber med drift og trives kjempegodt i jobben min. Både med arbeidsoppgaver og miljøet. På drift er jeg eneste jente, men føler meg ikke noe mindreverdig. Vi har forskjellige ansvarsområder og jeg jobber med det jeg liker best. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...