Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet noe om hvordan det er å føde i Fredrikstad? Jeg hadde en skikkelig dårlig opplevelse på Ullevål sist, og siden jeg har flyttet skal jeg føde i Fredrikstad denne gangen. Og jeg gruer meg skikkelig. Noen som vet noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt både og om Fredrikstad, men jeg fødte der i 06 og hadde en finfin opplevelse. Noe spesielt du lurer på?

Gjest Mangebarnsmamma
Skrevet

Hei. Jeg kan desverre ikke svare deg, men lurer også veldig (og det er lite liv på de debattsidene...). Skal føde der i april (evt. mars). Har du fått omvisning? Ingen der kan svare meg på om de har begynt med omvisninger igjen:(

Håper du får svar:)

Skrevet

Tja, jeg vet ikke. Lurer vel på hvordan de gjør ting om det oppstår komplikasjoner. Det gjorde det nemlig sist, og på Ullevål taklet de det dårlig. I alle fall med meg. Så både jeg og babyen fikk varige mén av fødselen, det er jo ikke akkurat noe jeg ønsker meg denne gangen.

Skrevet

Nei, jeg har ikke vært på omvisning der. Men det har jeg heller ikke spurt etter, så jeg vet ikke om de tilbyr det. Jeg har forstått det slik at de er veldig tilbakeholdne med keisersnitt, vil liksom at alle skal føde "vanlig", selv om alle kanskje ikke er helt skapt for å få det til. Æsj, gruer meg, altså. Jeg skal også føde der i april.

Skrevet

Hei.

På det fødselsforberedende kurset vi skal delta på dene uka, skulle det egentlig vært omvisning på SØF etterop, men selve omvisningen er avlyst, vet ikke hvorfor men kanskje de fortsatt ikke har omvisninger pga H1N1?

Jeg var innom SØF 2 ganger (fødepol og fødeavd) nettopp pga en mulig komplikasjon (som det heldigvis ikke var noe av) og ble kjempegodt tatt i mot! De virket veldig hyggelige og profesjonelle.

Gjest Mangebarnsmamma
Skrevet

Har du snakket med dem om dette? Har forstått det slik at de har et eget opplegg for de som har behov for ekstra oppfølging i forkant av fødselen pga tidligere dårlige opplevelser, fødselsangst mm (står om det på nettsiden deres). Jeg går til ekstra kontroller pga andre ting og opplever at de er veldig hyggelige og imøtekommende på fødepoliklinikken:) Synes det høres dumt ut at du må grue deg slik...Ville tatt en tlf til dem.

Skrevet

Heisann!!

Har født 2 ganger der tidligere og er veldig fornøyd med oppfølging under fødsel og oppholde etter fødsel.

Skrevet

I den infoen vi (i alle fall jeg :) ) fikk utdelt på ord.ul - så står det om Morgenrøden og oppfølging av gravide med dårlige opplevelser og fødselsangst. Ta å ring de og be om en time :)

Tlf er: 69 86 12 75

Skrevet

hei :) sniker litt inne fra 2.tri :)

Jeg fødte på fredrikstad i 2007, og hadde en fantstisk opplevelse av både personale og mottagelse. Følte meg hørt og ivaretatt ;)

Nå hadde jo ikke jeg noen komplikasjoner og fødte på B7 så er jo det jeg har erfaring med, men tror ikke de er så strenge på KS der, de jeg kjenner med dårlige erfaringer eller fødselsangst som har villet ha KS har fått det Uten å mukke ;)

Men anbefaler som fler over her og ta et møte med Morgenrøden, der er jobben dems og følge opp gravide med dårlige erfarnger/fødselsangst og tar godt vare på deg :)

Vi ringte inn til sykehuset og fikk privat omvisning første gangen med påfølgende jordmor samtale, og det var veldig fint syntes jeg, bare ring enten koordinator eller føden, så ordner det seg sikkert :)

Lykke til med fødselen, gleder meg til det er min tur :)

Skrevet

jeg har født tre ganger der, og skal føde der nå om 2,5 uker(?) igjen. har bare positive erfaringer, utenom at man må ståpå litt for å få epidural, fikk ikke det de to første gangene og følte meg litt snytt. Men ellers er det tipp topp der, og mange hyggelige jordmødre og annet personale.

Skrevet

Jeg fødte også på B7 i 2007 og hadde en kjempe bra opplevelse. Håper på å komme på B7 denne gangen også i mars forhåentligvis.

Synes dem var veldig hyggelige og flinke.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...