Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

håper noen kan gi meg et svar eller en liten trøst...

Jeg er i dag 20 uker. For noen uker siden syntes jeg kanskje å kjenne noe bobler og during, men det kan likesågodt være luft i maven for min del. Ettersom de sier at du vet når babyen sparker, så må jeg nok melde pass der. Fosterlyden var fin og sterk i går, morkaken ligger mot ryggen og jeg vokser bra i str. Men vekta har bare økt 400g på en mnd, som tilsier at min egenvekt har gått ned noe

Og overalt hvor jeg leser så er dte nå en skal kjenne liv, og de fleste begynner å kjenne liv utenpå i disse tider. Så når skal jeg er min bekymring berettiget? Er det virkelgi slik at jeg må vente flere uker? Hun lever jo, men hva om noe er galt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg..kjenner noe inni der men ikke direkte spark. Husk at alle er forskjellige og at morkaka kan ligge litt rart til. Jeg er 20 uker imorgen, skal på ul fredag:)

Men ikke uroe deg det er like vanlig og ikke kjenne spark som å kjenne det..det kommer tidsnok skal du se:O)

Skrevet

Dette høres kanskje rart ut, men før jeg ble gravid, og i førsten av graviditeten så trodde jeg man med "spark" mente direkte harde spark. Men nå har jeg skjønt at det man som regel kjenner er ikke direkte spark, men mer en albue, eller en fot, eller hele kroppen for den saks skyld, som på en måte skubber inntil mageveggen. Så når jeg kjenner liv (og det gjør jeg ofte) er det som regel enten bare "uro i magen" eller at jeg kjenner noe som stryker litt langsmed magen. Dette overrasket meg egentlig litt, da jeg forventet at det skulle kjennes annerledes ut. Men det er visst helt normalt. Nå skal de sies også at jeg har morkaken foran, slik at jeg kjenner som regel mest på sidene enda.

Også må du jo ta med i betraktning at den lille som bor der inne ikke er så veldig stor enda. Tidligere kjente jeg bevegelser mer som en slags bobling eller knipsing fremst i huden på en måte.

Nå kjenner vi masse utenpå i tillegg til at jeg kjenner inni. Jeg er 22 uker nå, og kjente egentlig ikke så mye i det hele tatt før uke 20 ca.

Skrevet

Dette høres kanskje rart ut, men før jeg ble gravid, og i førsten av graviditeten så trodde jeg man med "spark" mente direkte harde spark. Men nå har jeg skjønt at det man som regel kjenner er ikke direkte spark, men mer en albue, eller en fot, eller hele kroppen for den saks skyld, som på en måte skubber inntil mageveggen. Så når jeg kjenner liv (og det gjør jeg ofte) er det som regel enten bare "uro i magen" eller at jeg kjenner noe som stryker litt langsmed magen. Dette overrasket meg egentlig litt, da jeg forventet at det skulle kjennes annerledes ut. Men det er visst helt normalt. Nå skal de sies også at jeg har morkaken foran, slik at jeg kjenner som regel mest på sidene enda.

Også må du jo ta med i betraktning at den lille som bor der inne ikke er så veldig stor enda. Tidligere kjente jeg bevegelser mer som en slags bobling eller knipsing fremst i huden på en måte.

Nå kjenner vi masse utenpå i tillegg til at jeg kjenner inni. Jeg er 22 uker nå, og kjente egentlig ikke så mye i det hele tatt før uke 20 ca.

Skrevet

Tusen takk for svar, ble litt roligere av dette............skal til jordmor neste uke så da får jeg elte ut av meg alle slags tanker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...