Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Vi har ei jente på 4 som går i en barnehage et godt stykke unna der vi bor nå (var nærme hjemmet vårt før, men nå har vi flyttet). Vi forsøkte å bytte barnehage for henne i fjor, men fikk ikke plass. Nå har vi ei jente til som skal begynne i barnehagen til høsten, og vi har lyst å få henne inn i en barnehage litt nærmere her vi bor. Vi ønsker selvfølgelig også å få storesøster inn i samme barnehage. Hva skjer hvis vi søker overflytting for storesøster, og hun får plass, men lillesøster ikke får det. Kan vi da takke nei til plassen og storesøster få beholde sin plass i den barnehagen hun går nå?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Søknaden til overflyttingsopptaket er over. Det var frist 1.februar. Men du kan selvfølgelig søke begge inn i ny bhg og om det ikke passer trenger du ikke ta i mot plassen.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Søknadsfristen er forskjellig fra kommune til kommune, her er det 1. mars enten det gjelder overflytting eller annet. Hvis dere søker overflytting og storesøster får plass, mister dere plassen i den gamle bhg.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Søknadsfristen er 15.februar her vi bor. Står at det gjelder hvis en ønsker endring av barnehagetilbud også..
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Da er det noe mere som er forskjellig for her mister man ikke plassen i den bhg man har. Man blir tilbudt plass i den bhg man har søkt overflytting til og så kan man da bestemme om man tar den eller beholder den gamle. Vi har søkt overflytting for begge våre og jeg har snakket med oppvekstontoret i vår kommune om akkurat dette.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Må vel bare høre på kommunen da sikkert. Har prøvd å ringe både fredag og i går uten å få tak i noen som kan svare, så da tenkte jeg det var mulig å få svar her.. Varierer det fra kommune til kommune må jeg vel bare fortsette å ringe da... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå