Gå til innhold

Sommerferien 2010 - Norge eller Sør Europa??


idli

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg lurer på om jeg kan bestille ferie til Frankrike slutten av juni, og til Spania i begynnelsen av juli, eller om jeg kun skal være hjemme hele sommeren?? Hørt det kan være mer risiko å dra til sør-Europa...men har veldig lyst til å dra på ferie... Hva gjør dere? Venter dere og ser ann formen, eller bestiller dere tur? Er jo i starten av 3. trimester...så tenkte det sikkert går greit??

 

Ett annet relatert spørsmål er permisjon og ferie. Tar dere ut ferien dere har til gode like før permisjonen eller bør man ta den ut litt før når man er mindre og i bedre form?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har allerede bestilt billetter til Athen den 14/7 (termin 17/9), dette gjorde jeg før jeg viste at jeg var gravid.

 

Vi er 2 familier som skal dra sammen. Var i England da jeg var like langt sist og dette gikk bra, så planen er å reise dersom formen er god.

 

Eneste bekymring er jo at varmen kan bli et problem. Legen min var litt skeptisk og mente at det kunne bli stressete og sltisomt, men det for jeg ta som det kommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Vi hadde bestilt oss tur til Kypros i slutten av Juli før vi visste at jeg var gravid.

Turen har vi nå endret til starten av juni.

De fleste flyselskap krever legeattest dersom du skal fly (hjem igjen) når det er 8.uker eller mindre til termin :)

Vi velger å reise tidlig på sommeren. Også fordi at jeg ikke er så veldig lysten på Kypros sin juli-varme når jeg er høygravid :))

 

Håper du får en fin ferie =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bestilte også ferie i Portugal før jeg vste jeg var gravid, så har ca 3 mnd til termin når vi reiser. Tror det skal gå bra! Var i Tyrkia sist graviditet, selv om jeg bare var 14-15 uker på vei da. Gikk kjempe fint! Nå vil jeg være 27-28 uker.. Skjer det noe med formen får vi heller avbestille da:) De får da barn i disse delene av verden også. Men forhåndsregler som å drikke mye vann. Spise vasket salat og passe på at alt er gjennomstekt er ikke dumt. Og være litt forsiktig med sola:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville reist til Frankrike/Spania!

 

Alle pratar om at ein blir sååå dårleg mot slutten osv osv, men det er slett ikkje alle som blir det! Sist gong var eg i super form heile svangerskapet. Reiste på ein firevekers tur til California i slutten av andre og starten av tredje trimester, og hadde det TOPP. Det var varmt, men eg passa på å drikka masse, ta litt fleire pausar enn vanleg, og unngå akkurat dei tinga som ein uansett ikkje skal eta som gravid (alkohol, så klart, pluss skitten salat, rått kjøtt, tunfisk, osv). Eg syns det var SUPERT å reisa på ein siste kjærasteferie før babyen kom - Norge kan ein jo reisa rundt i når babyen er der, tenkte eg.

 

Eg tok mao ut ferien då, ikkje rett før termin. Fødte ei veke over termin, så fekk tre veker perm pluss ei veke venting før babyen kom uansett, og syns det var ok at den heimedilleperioden ikkje var lenger. Kjekkare å ha ein skikkeleg ferie litt før, syns eg!

 

Lukke til med avgjørelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...