Gå til innhold

Til dere med flaskebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 4 mnd får en flaske med NAN hver kveld, resten av dagen ammer han. Jeg lurer på hvor mye det er normalt å gi til babyer på hans alder. En vanlig kveld ammer han ca 16.30, 17.30 og 18.30 deretter blir han stelt for natten og får så en flaske med NAN. Han drikker nå nesten 300 ml, jeg synes dette er veldig mye. Speielt med tanke på at han har fått mm rett før også.

Hvordan er det med dere andre er dette helt vanlig mengde?? Det skal sies at han deretter ikke spiser før 5.30.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi... Vet du, jeg hadde faktisk aldri gitt han så mye, vesla her på 2,5mndr drikker 550 ml i døgnet fordelt på 4 måltider... Lit dumt å venne han til så store mengder mat på en gang tror jeg...

Skrevet

oj, det var litt mye på en gang ja, men kanskje melka di ikke metter han så veldig siden du ammer en gang i timen fra halv fem?

Min pirat har vært flaskebarn hele tiden og er straks 5 mnd. Hun spiser omtrent 100/120 ml hver 3.time og sover fra 20.00-08.00 med et måltid på natt.

Men som du sier så holder disse kveldsmåltidene han gjennom hele natten og det er jo fint, for han skal jo etterhvert ikke spise på natt.

Så sett under ett får han sikkert det han skal ha i løpet av et døgn, og ikke sikkert det har noe å si at han spiser såpass mye på kvelden, selv om jeg for min del hadde syntes det var bedre med flere måltider spredd utover dagen. Kan du ikke høre med hs da?

Jenta mi har nok aldri vært oppe i halvparten av den mengden på et måltid engang.

og en ting til, kanskje han er klar for litt grøt istedet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...