Gå til innhold

Dere med barn fra ttidligere forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter på 6,5 år fra før oghar nå fått en liten gutt for en uke sia. I dag er det pappa som skal hente og jeg er no helt vanvittig bekymra for hvordan jenta mi skal ta det,at babyen skal være hos meg hele tiden mens hun må til pappa.

Er det noen som kan fortelle meg deres erfaringer? og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trives hun ikke hos pappaen da? Jeg ville nesten tro at hun ville like aa ha pappaens fulle oppmerksomhet borte fra babyen ... ikke at jeg har vaert i din situasjon da, men jeg husker godt hvordan det var aa vaere den lille sjalu storesoesteren :)

Skrevet

Hososs gikk det helt naturlig:-) Hun fikk lov å ringe om det var noe og om hun ville fortelle noe eller bare vite at alt var bra. Det er verre for den nye. Hun er nå 2 år og blir fortvilet når storesøster reiser og det kan bli litt sårt, men det er mest der og da. Det er 7 1/2 år forskjell på de. Tror hun eldste synes det er litt ok å ha en voksen hun har litt mer for seg selv.

Det er alltid de første gangene som er verst. Minn henne på at du er kun en liten tlf unna om hun trenger deg.

Skrevet

Kan du ikke fortelle henne at hun får lov til å dra til pappa og gjøre noe morsomt/koselig sammen med ham mens bbyen bare må ligge hjemme som vanlig. Jeg forstår det om det er en straff å dra til far, men burde det ikke være fint å få komme til ham da?

La i hvertfal jenta forstå at det er hu som er heldig.

Skrevet

Dette bekymret jeg meg for også.. Men gutten min har aldri sagt noe om dette.. Alt er akkurat som før =) Han er 5 år.

Skrevet

Hei!

Jeg tenkte også på dette og bekymret meg for sjalusi, sinne o.l., men det har gått over all forventning . Det har gått så utrolig bra :) Storesøskenet er nesten 6 år, og er så omsorgsfull og omtenksom. I begynnelsen var det jo litt kjedelig siden babyen sov nesten hele tiden, men samtidig savnet h*n babyen når h*n var hos sin far.

Nå er babyen 8 mnd. , og når h*n er hos far har h*n spurt om ha med bilde av babyen (og meg).

Prat med henne, forklar henne at hun er heldig som får ha pappatid nå, at du gleder deg til få henne hjem. Forklar henne at babyen trnenger deg mye nå , slike ting... vet ikke hvor mye du har fortalt henne før babyen kom til.

Det går nok bra :)

Skrevet

Hun har gleda seg veldig til babyen sku komme,men liker han ikke når han endelig kom ut.Det kan jeg jo skjønne,en stor omveltning. Hun erveldig typisk enebarn og er vant til å få det som hun vil.

Det er 4,5 år siden jeg og faren gikk fra hverandre,så fort i svingene har det jo ikke gått.

Hun sleit no veldig medsamvær hos far før,det siste året har gått fint.

Jeg tenker også på en måte at det blir godt for henne å komme dit å få all oppmerksomheten av han,men det gjør vondt langt inn i sjela å sende henne bort nå,og tenke på tanker hun kanskje måtte ha i forhold til dette,uff. Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...