Gå til innhold

Termin 15.10.10 :)


motimi

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Så betryggende å kunne bli med i et diskusjonsforum med andre i samme situasjon. Eg og samboaren bestemte oss rett før jul og slutte på p-pilla og sette igang med prøvinga. Har ikkje hatt mensen på fleire år, så hadde ingen aning på når eggløysing ville være, eller kor lang syklus eg hadde. Men i januar tok eg EL-tester. Hadde EL 20 januar.

 

Å jaggu blei det bingo på første forsøk!!! :)

Det kom som ein stor overraskelse. Allerede 6 dager etter begynte eg med morgenkvalme, trudde først det var tilfeldig, men etter å ha opplevde det 3 morninger på rad fant eg ut eg burde ta ein test! Ganske riktig - den var positiv :)

 

Sjølv om det kom som eit lite sjokk at det gjekk så fort, er me kjempeglade. Men dette er første for begge, så me er mykje inne å leser og er nysgjerrige. Eg bestilte legetime igår, fikk 15.03.10. Dvs. når eg er i veke 10. Er det greit? Eg kunne kanskje tenkt meg med ein gang, men er det nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer:)

 

Satt på første forsøk her også:) Det blir nr 3 :)Termin 4/10 foreløpig.

 

Det er ikke nødvendig med legetime enda. At du har fått den i mars er helt ok. Dessverre er de første gangene hos lege ganske kjedelige. Så ikke ha for høye forventninger. De sjekker urinprøve,blodtrykk,tar blodprøver o.l. Jeg syntes ikke det var gøy å være til lege på kontroll,for de har ikke så mye tid og prater ikke så mye med deg. Mens jordmorkontrollene gledet jeg meg til HVER gang. Møtte folk jeg kunne snakke med,stille alle verdens spørsmål og skikkelig føle at jeg ble hørt:)

 

 

Så du får smøre deg med tålmodighet en liten stund enda:)

Selv ligger jeg utslått på sofaen, så sinnsykt kvalm:(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for godt svar!

Gratulerer til deg og Trininho. Er du sjukemeldt da?

Har vert ein del kvalm sjølv, må fylle på ofte med mat. Føler meg som et matvrak! jobber som lærer, å merker at etter en dag på jobb er eg sleten. Trur nok eg må begynne med ein liten middagskvil kanskje:)

Når er det en begynner med jordmorkontroller da?

 

Det er en spennende tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sykemeldt nå ja, en uke til,kjenner jeg trenger det.

 

Sist sv.skap var jeg bare to ganger til lege tror jeg; den første kontrollen og mot slutten en gang. Alle andre kontroller var jeg hos jordmor. Tror første jordmorkontroll var 3 uker etter første kontroll hos lege. Husker ikke eksakt, det er over 3 år siden:)

 

Middagshvil er godt ja, her må jeg sove på dagen da jeg har 2 stk som holder liv i leiren på ettermiddagene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...