Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Hva er egentlig sunn mat og hva ser du på som en ordentlig middag?? Leser så mange innlegg her om dette å begynner å føle meg ganske dum...trodde vi hadde et normalt sunt kosthold her i hus. Er dere der ute fanatikere eller er det virkelig slik?
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Haha, det er ingen som ser på seg selv som fanatikere:) Men jeg tenker veldig mye på helse når jeg bestemmer meg for hva jeg vil spise. Sunn mat er variert mat, uten så mye mettet fett, salt, sukker og estoffer:) Det er jo endel gravide her og mange tenker kanskje mer over kostholdet sitt i graviditeten? Jeg gjør i hvertfall det. Får skikkelig dårlig samvittighet overnfor babyen hvis jeg kjøper meg en sjokolade, for jeg ville normalt ikke latt barnet mitt få det, utenom på lørdag etter middag. Men spiste mcdonaldsmat til lørdagsmiddag, så jeg er kanskje ikke den du sikter til?
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Sunn middag for meg er en tredel proteinrik mat (kjoett, fisk, boenner ...), en tredel groennsaker og en tredel stivelsesrik mat (potet, ris eller pasta) ... tilsatt passe mengder fett. Selv er jeg fan av rapsolje, men jeg faar ikke panikk fordi vi innimellom bruker ekte smoer heller.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 For meg er sunn mat helt "vanlig" kosthold. Brød, varierte middager (fisk, rødt kjøtt og hvitt kjøtt ila uken). En ordentlig middag er en som smaker godt, som inneholder poteter eller ris og grønnsaker. Det er faktisk bevist at et kosthold med mat som inneholder frukt/grønnsaker til alle måltider er det beste. Mannen min er på en slik slankekur nå og etter 2 dager hadde kroppen hans full rens. Etter 3 dager hadde han økt forbrenningen og etter 4 dager hadde han mer energi til å delta i huset. Han gikk fra sofagris til kjernekar kun ved å holde seg til kost som består av my frukt/grønnsaker og variert kjøtt. Vekta går nedover også:-)
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Ja, vi spiser ogsaa frukt/groennsaker til alle maaltider, det er en vane man ikke klarer aa slutte med naar man foerst har faatt den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå