Anja83 Skrevet 2. februar 2010 #1 Skrevet 2. februar 2010 Da sitter jeg her nok en gang med de hersens beina som plager meg, og særlig om nettene. Er til å bli gal av kjenner jeg, for mister så mye søvn. Frem til nå har jeg klart å holde det sånn noenlunde i sjakk med store doser magnesium, men nå får jeg ikke lov av jordmor å bruke det lengre, siden det ikke skal brukes den siste mnd før termin. Hva i alle dager skal jeg da gjøre?? Hvis noen har noen hete tips, som kan dempe disse idiotiske kriblingene i beina, tar jeg de imot med stor takknemlighet.
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #2 Skrevet 2. februar 2010 Hei! Løp og kjøp Kalk og Magnesiumtablettet!!! Dette funker på de aller fleste så sant du ikke har diagnose RLS (restless leg syndrom) som er en nevrologisk sykdom som må kureres med egne tabletter eller "gåes" av..
Gjest Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Hvorfor får du ikke lov til å bruke magnesium nå på slutten? Det tror jeg jeg hadde spurt legen min om og det ville vært artig om du gav beskjeden videre til oss andre uvitende... Kan hjelpe med støttestrømper da det jo har litt med vann og blodbanen og nerver og slikt. Stakkars deg, uff!
Anja83 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2010 Er ikke hundre prosent sikker, men vet at magnesium demper kramper i kroppen, derfor har jeg brukt de både mot kriblinger i beina og hyppige kynnere. Er vel pga kynnerne at jeg ikke skal bruke magnesium lengre. Regner med at det ville være dumt å "fjerne" kynnerne den siste mnd, fordi kroppen faktisk skal ha disse sammentrekningene nå for å forberede kroppen til fødsel? Skal høre med jordmor neste gang jeg skal dit, og få en ordentlig forklaring. Får vel bare håpe denne babyen har tenkt seg ut litt før tida, så slipper jeg forhåpentligvis mer plaging av disse dumme beina..
sonic Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Skikkelig plagsomt ja! Kjerringrådet er jo ulltråd rundt anklene. Helt ren og god ulltråd har jeg brukt, og jeg syns det hjelper!
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Jeg får samboeren til å massere leggene før jeg legger meg... dette hjelper ihvertfall stort på meg... er kjempedeilig...
Betti spaghetti Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Massasje på leggmusklene.Men klart, d kanjo ikke be mannen din om dette midt på natten akkurat...men jeg plager mann og barn med å gni bena mine så fort noen havner opii sofaen med meg, hihi
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Hei For meg var det eneste som funket å ta en varm dusj. Litt slitsomt å måtte opp å dusje midt på natta, men fikk i hvertfall sove godt etterpå.
Nikki 75 Skrevet 2. februar 2010 #9 Skrevet 2. februar 2010 Synes det virker som om de fleste snakker om leggkramper nå?
Anja83 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. februar 2010 Tusen takk for alle svar! Nå skal jeg prøve ulltråder, massasje og varm dusj om natta. Kjenner at jeg skal prøve det meste for å få litt mer søvn om nettene. Heldigvis er ikke beina like plagsomme på formiddagen, så jeg får tatt meg en ekstra dupp da.. Men da forstyrrer jeg jo hele døgnrytmen litt selvfølgelig, hehe.. På den annen side er det vel kanskje bare å venne seg til netter med dårlig søvn? Jeg har ei jente på 9 år fra før, så veldig lenge siden jeg måtte opp om nettene gitt.
Nikki 75 Skrevet 2. februar 2010 #11 Skrevet 2. februar 2010 Synes det virker som om de fleste snakker om leggkramper nå?
Aprilbarn mamma Skrevet 2. februar 2010 #12 Skrevet 2. februar 2010 Jeg sliter også med leggkramper og det gjør sinnsykt vondt. Spesielt når man våkner opp midt på natta og leggen spenner seg. Jeg har prøvd å ha ulltråd rundt leggen, spise magnesium tilskudd og ingenting ser egentlig ut til å hjelpe. Men jeg fikk et tips som faktisk fungerer og når krampa slår inn så sett foten ned mot senga eller gulvet og press ned. Det funker faktisk. Krampa gir seg ganske fort.
Anja83 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 2. februar 2010 Hmm.. Ja, det er ikke leggkramper jeg har. Bare sånne ekle, kriblete bein som jeg må røre på hele tiden, og som hindrer meg i å sove.
Nikki 75 Skrevet 2. februar 2010 #14 Skrevet 2. februar 2010 Ja, ikke det at det er noe galt med leggkramper, men jeg var bare usikker på hva du (HI) hadde ment. Jeg er også plaget med urolige/rastløse bein og armer, og det plager meg skikkelig! Har det faktisk mest på ettermiddagen/kvelden jeg, når jeg har slått meg til på sofaen for kvelden, men da må jeg opp og bevege meg igjen... Det må være enda verre å ha det etter leggetid. Har dessverre ikke noen gode råd som hjelper...
Nikki 75 Skrevet 2. februar 2010 #15 Skrevet 2. februar 2010 Ja, ikke det at det er noe galt med leggkramper, men jeg var bare usikker på hva du (HI) hadde ment. Jeg er også plaget med urolige/rastløse bein og armer, og det plager meg skikkelig! Har det faktisk mest på ettermiddagen/kvelden jeg, når jeg har slått meg til på sofaen for kvelden, men da må jeg opp og bevege meg igjen... Det må være enda verre å ha det etter leggetid. Har dessverre ikke noen gode råd som hjelper...
Athene75 Skrevet 2. februar 2010 #16 Skrevet 2. februar 2010 Er heldigvis lite plaget med rastløse ben nå, men for noen år siden fikk jeg det som bivirkning til noen medisiner. Hadde det til tider både i armer og ben og holdt på å bli gal. Det som hjalp var tonic water, som man får kjøpt i vanlige matvarebutikker. Det smaker helt grusomt, men hjalp iallefall på urolige bein. Drakk mellom 250 og 500 ml av det hver kveld, men jeg måtte blande det i appelsinjuice for å klare å drikke det. Jeg vet jo ikke om de er noen stoffer i dette som en ikke skal drikke når en er gravid da, men det går vel an å undersøke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå