Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har litt småangst for at noen skal legge ut bilder av den kommende babyen vår på internett / facebook osv. når jeg har født (jeg har selv opplevd at noen har misbrukt bilder av meg på nettet). Jeg har likevel planer om å sende mms til venner og familie etter ungen er født. Syns dere det er sært om jeg skriver i slutten av meldingen at bildet ikke skal legges ut på internett uten vår tilatelse, og at det ikke skal videresendes ?
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Det er ikke sær. Du har all rett til å beskytte barnet ditt mot å bli lagt ut bilder av.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Nei- er vel ikke det. Men- folk legger nå ikke ut bilder av andre sine unger uten å spørre om tillatelse først uansett.... Det har jeg iallefall aldri hørt om.... Isåtilfelle bør du nok informere om at du ikke ønsker det lagt ut!
sjøsamen Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Nei, vi og er strenge på det der, vil ikke at babyen vår skal sendes ut her og der. Men vi sa det i en bisetning vi da, ikke på meldingen. Og folk respekterte det (foreløpig hvertfall)
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Nei ikke sært synes jeg, du kan jo slenge med at grunnen er at du selv har opplevd misbruk av bilder på nett så da blir det enklere å forstå hvorfor. Jeg har sagt til venninner at jeg ikke vil at andre skal legge ut bilder av ungen min og jeg gjør heller ikke det med andre enn de som bor i huset her.
Gjest sug lut Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Hvorfor kan du ikke sende et ordentlig bilde, da? En mms er jo bare tull og forgjengelighet, samt kan altså videresendes.
Lilleleen Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 Jeg syntes ikke det er sært. Det er dere som bestemmer det og det er jo for å beskytte barnet ditt. Men for å være helt sikker på at ingen legger det ut, så bare send ut mms til de du stoler på )
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 absolutt ikke. dette er det du som bestemmer og flere burde være forsiktig med publisering av alt mulig!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #9 Skrevet 1. februar 2010 det fine med mms er jo at det kan sendes med en gang ungen er ute:-) Litt stas å sende rundt og få tilbakemeldinger
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #10 Skrevet 1. februar 2010 Jeg synes ikke det er sært. Vi tenker i samme baner. Er så lei av den jævla tagginga på Facebook. Skulle ønske jeg aldri hadde opprettet profil. Nå vil jeg samtidig ikke slette profilen, siden jeg da ikke får kontrollert hva folk setter navnet mitt på. Synes folk er altfor ukritisk til hva de legger ut av bilder. Særlig av ungene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå