solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Vi skal ha nr 3 uansett, men jeg ønsker å være forberedt =) Storebror vil jo være 7-8 og lillebror 4-5 år når 3.mann kommer, så de er jo store... Vil det bli veldig mye stress?? Eller gjelder det bare å komme fort inn i en rutine (som vi allerede har) så går det av seg selv??? Hva er egentlig deres erfaringer med å gå fra 2 til 3?? Ble det slik dere hadde tenkt? Ble det annerledes??
trebarnsmamma84 Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Hei. Så koseleg med baby=) eg har 3 små. Sjølv har eg berre 3 år og 4 mnd,mellom nr 1 og 3.....14 mnd mellom nr 2 og 3. Eg hadde nok trudd at da kom til å bli mykje meir travelt enn da har vert.Travelt er da sjølvsagt,men ein må berre lære seg til å ikkje bli med på for masse,vere heime,ha kvalitetstid med barna(og mannen) For oss var det veldig viktig å komme inn i faste rutiner frå dag 1....da har me klart å holde ganske bra... No er minste mann 19 mnd,og tida går så fort,at snart er dei skulebarn alle sammen....!Nyt tiden,og gled deg masse over nurket i magen=)=)
ormeynglet Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Det kommer jo litt an på hva slags baby du får. Dine to andre er jo såpass store at jeg tror ikke det vil by på noen problemer uansett. Å gå fra 2-3 hos oss var helt uproblematisk, hun gled bare inn i familien på en naturlig måte når hun kom. Det skal sies at hun har vært en helt fantastisk rolig og fornøyd baby. Nå er hun snart 18 mnd og nå er det virkelig mer fart i henne, klatrer og styrer hele tiden:) Vi fikk nr 4 for 4 mnd siden, og hun er en helt annen type. Tidlig ute motorisk og skal ikke ligge osv når hun er våken. Ruller begge veier allerede og prøver å få opp rumpa på gulvet. Hun skal IKKE sove på kvelden før mamma legger seg og da skal hun helst holde mamma i fingeren mens hun sovner:) Hun er veldig avhengig av meg, og liker seg dårlig hvis pappa holder henne på kvelden. Så jeg vil si at det beror veldig mye på hva slags type baby du får, de har virkelig ulik personlighet fra starten av! Men nå syns jeg ting går fint her hos oss, og vi har 4 barn på litt over 4 år. Tror det vil gå kjempefint å gå fra 2-3 for dere, også blir det sikkert stor stas for de to andre også. Lykke til:))
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Var også helt ukomplisert å få nr3 her også Di eldste var 6 og 9 når minstemann kom til verden.Storesøsknene forguder han,og er hjelper mer en gjerne til i hverdagen Jeg er utrolig gla vi valgte å få nr 3 og d har gått over all forventning lykke til !!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2010 Tusen takk for svar =) Veldig greit å høre om andres erfaringer på det samme området =) Det blir liksom litt sånn at det er en unge mer enn voksen =) Men det er jeg jo forsåvidt vant med ettersom jeg jobber i bhg =))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå