Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Mangler siste året på allmenn, holder på å ta det som privatist. Venter en liten gutt i mars og har 6 eksamener i mai/juni, så begynner å kjenne presset nå ja. Er så redd jeg ikke står! Har ikke lenger rett til støtte fra lånekassen på vgs nivå, så leser alene. Planen er å søke på høyere utdanning til høsten, slik at jeg får støtte og ikke minst får begynt litt på utdanningen min. Tenkte å ta det jeg kunne, kanskje ett av tre fag, regner med at de blir litt vanskelig å ta alle fagene med en liten gutt på 4 mnd. Heldigvis har jeg en snill mor som kan hjelpe meg når jeg er på universitetet noen timer i uken. Er sammen med bf og har ikke tjent opp rett til permisjonspenger av ulike grunner jeg ikke syns det er nødvendig å gå innpå. Er derfor avhengig av støtte fra lånekassen til høsten, vi klarer oss frem til da med engangsstønaden. Håper selvfølgelig at jeg står på alle eksamener, men hva hvis jeg ikke gjør det? Da er jeg nødt til å gå ut i minst 70 % jobb for å komme på samme økonomiske nivå som jeg hadde gjort ved studielån og stipend. Må jeg så må jeg, men har tross alt en liten sønn å tenke på. Så spørsmålet mitt er altså, hvis jeg ikke står på alle eksamnene mine og derfor ikke får studiekompetanse. Er det noe studier med støtte fra lånekassen på høyere nivå som ikke krever det? Feks folkehøyskole eller noe? Sikkert ingen så vet, men sitter her med skolearbeidet og føler meg så overveldet! Er litt grepet av panikk. Hadde satt stoooor pris på hvis noen kunne hjulpet meg litt Noen tips eller råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå