Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Hva skal vi ønske oss til dåpen? Vi ønsker oss absolutt ikke sølv og tinn tallerkner, kopper, sparebøsse osv. Vi har tripptrapp stol, saueskinn og masse eventyrbøker bunadssølv er ikke aktuelt, og vi føler det er litt "frekt" å ønske seg penger til barnet. Så hva i all verden skal vi ønske oss til en jente som er 4,5 mnd når hun døpes i mai? Noen forslag? takk for hjelpen!
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Trodde ikke det var vanlig med ønskeliste til dåpen..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 mulig det ikke er det, men folk spør oss jo om hva vi ønsker oss, og jeg vil veldig gjerne komme med noe fornuftig noe så jeg slipper masse sølv og tinntallerkner... Det er ikke sånn at jeg sender ut en ønskeliste eller forteller folk uoppfordret hva vi ønsker oss til henne.
(Muskat) Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Barnehagesekk (sånn til senere altså) Bæretøy bunadsmykke gullring i kjede Nøstebarn ulltøy ...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 vi har sagt at vi har en sperret konto til sønnen vår og at han ønsker penger
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Høres veldig greit ut hvis dere sier til gjestene at dere dropper dette med gaver i og med at dere ikke er interesserte i sølv og tinn tallerkner eller andre minne-ting. Og penger/bruksting trenger jo ikke folk bidra med bare fordi dere har valgt religion for ungen!
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #7 Skrevet 2. februar 2010 Vi ønsket penger. Vi har opprettet 2 sperrede kontoer til barnet, en til ho er 15 og en til ho er 18. Slik at hun da kan kjøpe bil og leilighet.Evnt hjelp til studier. Det fungerte fint det.Ikke så mange sure miner fra gjestene.Noen andre gaver kom og seff,men det var mest smykker.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2010 #8 Skrevet 2. februar 2010 Synes egentlig ikke det er frekt å ønske seg penger til barnet jeg da. Penger på sperret konto eller fond er jo en svært fornuftig gave! Ellers; rørospledd, gyngesau fra husfliden, liten barnestol med navn, vekt, lengde etc, medlemsskap i boligbyggelag, kunst, tur-sekk/barnehagesekk, gavekort hos fotograf...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå