Gå til innhold

gaveønsker til dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal vi ønske oss til dåpen? Vi ønsker oss absolutt ikke sølv og tinn tallerkner, kopper, sparebøsse osv. Vi har tripptrapp stol, saueskinn og masse eventyrbøker bunadssølv er ikke aktuelt, og vi føler det er litt "frekt" å ønske seg penger til barnet. Så hva i all verden skal vi ønske oss til en jente som er 4,5 mnd når hun døpes i mai? Noen forslag?

takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde ikke det var vanlig med ønskeliste til dåpen..

Skrevet

mulig det ikke er det, men folk spør oss jo om hva vi ønsker oss, og jeg vil veldig gjerne komme med noe fornuftig noe så jeg slipper masse sølv og tinntallerkner... Det er ikke sånn at jeg sender ut en ønskeliste eller forteller folk uoppfordret hva vi ønsker oss til henne.

Skrevet

Barnehagesekk (sånn til senere altså:))

Bæretøy

bunadsmykke

gullring i kjede

Nøstebarn ulltøy

...

Skrevet

vi har sagt at vi har en sperret konto til sønnen vår og at han ønsker penger :)

Skrevet

Høres veldig greit ut hvis dere sier til gjestene at dere dropper dette med gaver i og med at dere ikke er interesserte i sølv og tinn tallerkner eller andre minne-ting. Og penger/bruksting trenger jo ikke folk bidra med bare fordi dere har valgt religion for ungen!

Skrevet

Vi ønsket penger.

Vi har opprettet 2 sperrede kontoer til barnet, en til ho er 15 og en til ho er 18. Slik at hun da kan kjøpe bil og leilighet.Evnt hjelp til studier.

Det fungerte fint det.Ikke så mange sure miner fra gjestene.Noen andre gaver kom og seff,men det var mest smykker.

Skrevet

Synes egentlig ikke det er frekt å ønske seg penger til barnet jeg da. Penger på sperret konto eller fond er jo en svært fornuftig gave!

Ellers; rørospledd, gyngesau fra husfliden, liten barnestol med navn, vekt, lengde etc, medlemsskap i boligbyggelag, kunst, tur-sekk/barnehagesekk, gavekort hos fotograf...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...