Gå til innhold

Lavkarbo, hjelp??!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter mange tips og råd bestemt meg for å begynne på lavkarbo.. Dette er fryktelig vanskelig for en som er vant til å telle kalorier og spise fullkorn og lite fett og i det hele tatt (gikk ned 40 kilo på den måten)..

Jeg har lyst til å ta av 12 kilo, men trenger litt hjelp..

Hvor mye egg og fett og kjøtt kan jeg spise?

Det blir jo så mange kalorier, jeg klarer ikke tenke :P

Er det noen som har gjort dette som har noen gode tips til en nybegynner? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Først av alt må du legge av deg all tanke om kalorier. Sjekk www. lavkarbo.no Det finnes mange måter å slanke seg ved hjelp av lavkarbo. Sprøs hvor streng du vil være .. Og hvaor mange gram karber du vil spise i løpet av et døgn. Den strengeste kalles ketolyse og da skal du ha mindre enn 15 gram karbo i løpet av dagen. En kan selvsagt spise mer, men da går en senere ned i vekt... Lykke til!! :-)
Skrevet

Du kan spise alt du vil av kjøtt og fisk (kun rene produkter, ikke pølser fiskepinner og annet, det inneholder karbo), ost, egg.

Dette er mat helt uten karbo. For større effekt bør du passe på å få i deg en del fett... Du kan spise litt meieriprodukter. Husk at jo fetere, jo lavere karboinnhold, så bruk seterrømme, majones og kremfløte i stedet for melk og lettprodukter, f. eks. som litt saus... (Les bakpå, velg det med lite eller ingen karbo)

Du kutter helt ut alt som inneholder sukker, og brød, ris, pasta og poteter.

Karbohydratene du skal få i deg kan komme fra grønnsaker i tillegg til meieriproduktene. Mengden kommer an på typen kur du velger, og hvor rask vektnedgang du vil ha. Men litt karbo må du alltid få i deg, ellers mister du all energi.

Søk etter matvaretabeller på nett og sjekk de grønnsakene du liker for karboinnhold. Ting du kan spise mye av er sjampignon og grønn salat f eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...