Gå til innhold

Flere som har mye magesmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 27, og sliter en del med mye vondt i magen.. Mest om natten, men de to siste ukene har det og vært en del på dagen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare smertene, men er mest vondt under navlen, og litt ut på sidene. På lørdagsmorgen klarte jeg ikke gå eller stå ordentlig oppreist og gikk helt krokbøyd, men gikk over av seg selv etter en times tid etter at jeg hadde fått i meg litt mat og drikke. Men er ikke kynnere (tror jeg). For det lå jeg med i en og en halv time om fredagsmorgenen, og det var jo noen helt andre smerter. Vet ikke om det er vanlig med kynnere over så lang tid heller..?!? Noen som vet?? Jeg kjenner masse liv, og har ikke noe blødninger, svimmel o.l.Men synes allikevel det er litt ekkelt med så mye vondt i magen... Noen som har vært borti det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uke 21 og har det på samme måte. jeg klarer ikke forklare smertene.

men det er mest på natten. i natt var det skikkelig ille så jeg våknet flere ganger. det er ikke ligamentene som strekker seg og ikke kynnere. for kynnere har jeg endel på dagen.

jeg kjenner det som et "beltet" under ribbeina mest. kan vare en god stund så går det over. det kommer og noen ganegr på dagtid.

ellers har jeg vondt ut på sidene jeg og.. og på enkelte plasser når jeg har vondt og tar på magen så gjør det vondt på de stedene..

er barn nr 2 og jeg hadde det ikke sånn sist..

Skrevet

Er og i uke 27, og opplever det samme som deg.. Vet ikke om det har noe med hvor langt man er på vei.. Men jeg spurte legen om dte var farlig, og han sa at det var livmoren som strekkes, og magen som vokser.. Det skal visst gjøre vondt.. (Til en viss grad) Og alt var bra her. Har vondt i siden, og nedenfor navlen, ut mot siden.

Så er det kynnere, som og er helt normalt.. Så lenge de ikke er regelmessige..

Men er du usikker på magesmerter og kynnere, så ring lege\jordmor\føden.. :) De er jo der for å hjelpe.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...