Gå til innhold

Briller? Hvor mye koster det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får så vondt i hodet når jeg leser, blikket mitt siger liksom alltid bort etter et par linjer.

Svigermor mener jeg trenger lesebriller. Det blir jo ikke noe dyr innfatning og kun til lesing, så ikke noe fancy glass heller.

Hor mye kan jeg regne med å betale? Hvor mye koster en synstest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En synstest koster alt fra 300-500 kroner, alt etter hvor du går.

Da finner du ut hva slags styrke du trenger, om du har skjeve hornhinner osv....

Er du bare vanlig langsynt eller nærsynt kan du kjøpe deg noen 50 kroners briller på nille eller lignende.

Eller benytte deg av noen gode tilbud hos brilleland f eks...

Har du derimot skjeve hornhinner må du regne med at glassene kommer til å koste litt mer...

Skrevet

Joda, vi er mange som har briller, men å spørre hva de koster blir som å spørre "Hva koster en jakke".

En synstest koster 4-500 kr. Har du en helt enkel tilstand som langsynthet eller nærsynthet (og ca lkike mye på begge lyne), kan du alltids klare deg med briller fra Nille til en femtilapp. Har du skjult skjeling, skjeve hornhinner eller andre ting, akn brillene fort komme opp i 5-7000 - alt etter hvilken innfatning du ønsker.

Altså er det ganske vanskelig å svare på spørsmålet ditt.

Skrevet

tror jeg gav 700 for synstest for to år siden, men da jeg ikke var blitt dårligere, så beholdt jeg de gamle brillene og la styrken på minnet og kjøpte nå nylig 2 par briller på nille ;)

Skrevet

Joda, vi er mange som har briller, men å spørre hva de koster blir som å spørre "Hva koster en jakke".

En synstest koster 4-500 kr. Har du en helt enkel tilstand som langsynthet eller nærsynthet (og ca like mye på begge øyne), kan du alltids klare deg med briller fra Nille til en femtilapp. Har du skjult skjeling, skjeve hornhinner eller andre ting, kan brillene fort komme opp i 5-7000 - alt etter hvilken innfatning du ønsker.

Altså er det ganske vanskelig å svare på spørsmålet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...