Gå til innhold

Kvalme

<3 sommerspira mi <3 fødeklar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er idag 16+4, og kvalmen har kommet litt tilbake. Den småkvalme følelsen som ligger å lurer der nesten konstant, ble så kvalm i går kveld når jeg la meg at jeg måtte opp å kaste opp for å få sove.

Har hatt noen uker nå uten kvalme, og det har vært supert... Er det normalt at den kommer tilbake sånn plutselig? Er så kjedelig å være dårlig på jobb :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Vet ikke helt hva som er normalt og ikke jeg. Har selv vært kvalmefri i de første 12 ukene, for så å få det kasta på meg.. Er nå 14+5 og det har vært utrolig slitsomt! Starter som regel dagen med å spy i kjøkkenvasken mens jeg lager mat, deretter må jeg fortsette å spise ca hver annen time for å holde det i sjakk.. Tror babyen min må ha en vanvittig appetitt, jeg føler i allefall jeg spiser for to;)

Håper du slipper unna kvalmen snart igjen, det er utrolig slitsomt å ha det sånn på jobb.

Skrevet

jeg har vært veldig kvalm hele veien fra uke 6, men gav seg litt etter uke 13-14. Noen dager jeg er i kjempeform, og andre dager er jeg rett og slett sofaliggene. Hater å være kvalm. Og jeg MÅ ha noe i munn hele tiden, for jeg får sånn ekkel smak i munn... og det gjør meg kvalm.

Er forresten 15+5 i dag

Skrevet

Hei,

Vet ikke helt hva som er normalt og ikke jeg. Har selv vært kvalmefri i de første 12 ukene, for så å få det kasta på meg.. Er nå 14+5 og det har vært utrolig slitsomt! Starter som regel dagen med å spy i kjøkkenvasken mens jeg lager mat, deretter må jeg fortsette å spise ca hver annen time for å holde det i sjakk.. Tror babyen min må ha en vanvittig appetitt, jeg føler i allefall jeg spiser for to;)

Håper du slipper unna kvalmen snart igjen, det er utrolig slitsomt å ha det sånn på jobb.

Skrevet

Veldig individuelt tror jeg. Jeg var så dårlig at jeg var sykemeldt fra uke 6-15. Er nå i uke 22 og forrige uke kom kvalmen litt tilbake, noen dager også med opplast. Det er spesielt ille om morgenen/formiddagen og når jeg legger meg om kvelden. Virker for meg som det har sammenheng med mat og søvn. Må spise omtrent med en gang jeg våkner om morgenen og sørge for jevn tilførsel av mat utover dagen. Det er jo stort sett greit å kunne få til. Søvn har også en betydning, og det er ikke alltid like enkelt å få til når det er snakk om 12-14 timer i døgnet for å kunne holde kvalmen borte. Det er ikke lett å få til når man skal gjøre mer enn å sove. Livet består så og si bare av jobb, sove og spise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...