Gå til innhold

Hvor mye bør det koste for barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å spørre 18-årig slektning om å passe to unger (2 og 6) i fire timer, inkl kveldsmat og legging. Hvor mye bør vi betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fem hundre kroner? :)

da er det jo hundre kroner timen + tillegg for mat å legging. enten fem eller fire tenker jeg.

Så kan du jo tenke sånn at vis du trenger barnevakt en annen gang er det en go sjangs får å få det da,vis man betaler orntlig. :)

Skrevet

enig med karabi!!

Skrevet

Hm, ja, jeg tenkte i de baner jeg også. Da får vi se hva vi får til:)

Skrevet

Det var mye, synes jeg - det er jo skattefrie penger dette, og vedkommende er bare 18 år. Jeg ville betalt 80 kr timen og rundet av oppover til nærmeste 50-lapp - dvs 350 kr.

Blir det for dyrt å ha barnevakt, går man bare sjeldnere ut - og da blir det jo mindre å gjøre for barnevakten...

Skrevet

jeg syns 500 var veldig mye...

jeg ville sagt 300, kansje 400.

det er vel mange mødre her som ikke tjener utbetalt 100 kr i timen her...

Skrevet

500 eller ingenting.

Ikke noe galt i at dere blir enig i at denne unge voksne skal passe sine små slektninger uten at det er for penger.

Men skal du først betale, synes jeg det bør være 500. For så vidt enten det blir tre eller fem timer.

Jeg synes ikke det spiller noen rolle at "mange mødre får mindre enn 100kr utbetalt pr time etter skatt i sine kvinneyrker." 500 har man råd til uansett, dersom man i det hele tatt har råd til å betale for barnevakt.

Men for all del: Da min mor var liten betalte bestemor bare en krone pr time og bla bla.

Skrevet

"500 har man råd til uansett, dersom man i det hele tatt har råd til å betale for barnevakt" - for noe forbaska tull!

Hvis du betaler 500 for 4 timer, hva skal du betale den kvelden du trenger seks timer da? Eller hvis du trenger at barnevakten overnatter? Og går du ut tre ganger i måneden er forskjellen på 350 kr og 500 kr hele 450 kr i måneden - dvs en kveld mindre hvis du betaler den dyreste prisen.

Ikke alle som driter penger, vettu...

Skrevet

Hvis man som ungdom lærer at man tjener 500,- kr for fire timers arbeid, der ungene sover en god del av tiden slik at man kan se TV eller gjøre lekser samtidig, hva tror dere de vil forvente å tjent i en vanligjobb da?

Spørsmålet er forøvrig ikke hva dere bør betale men hva barnevakten er villig til å gjøre jobben for. Avtal lønn på forhånd. Hvis dere ikke blir enige om lønna må dere finne noen andre.

Skrevet

Har selv en jente på 20 år (student) i familien som jeg kan spørre. Jeg ville bealt 200 kr for en sånn jobb..

Men denne jenta jeg ville spurt er fadder til barna og veldig glad i dem da, så hun hadde nok ikke trengt betaling i det hele tatt. Jeg ville bare gitt henne litt som takk for hjelpen.

Skrevet

Jeg betalte ei jente på 17 år 300 kr for en lignende kveld. Hun kom kl 18.30 å vi kom hjem 21.30-22.00 omtrent.

Skrevet

Godt å se at de fleste her inne har et fornuftig nivå på betalingen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...