Kari K. med to søte små Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Snuppa har fått belegg i hodebunden, ser ikke bra ut. Flasser og er tørr. Å jeg klør etter å pirke det bort. Men vet at jeg skal holde fingrene unna. Men hvorfor?
snippsnapp Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har hørt det motsatte; at man fint kan fjerne det. Jeg smørte hodebunnen inn med olje da han badet og pillet det forsiktig vekk etterpå. En venninne av meg fikk noe på apoteket som hun smørte hodebunnen inn med, men husker ikke hva det het.
Dronningen! Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Og hvor har du fått beskjed om det? Gni litt babyolje inn i hodebunnen i forbindelse med bading. Forsøk å gre bort flasset/skorpene litt etter litt med en fintannet kam. Eventuelt kan jordnøttolje eller olivenolje brukes i stedet for babyolje. •Dersom det ikke hjelper med vanlig olje, kan du forsøke å gni inn litt salisylolje 2 % i hodebunnen. La det virke 3-4 timer eller ta på en tynn bomullslue og la det virke natten over. Løse flak fjernes med en fintannet kam. Avene Baby Gel kan også brukes. Gelen renner ikke så lett ned i øynene som oljen, og den skal bare virke i 1/2-timer før den vaskes bort. •Etter at skorpene er fjernet vasker du håret med en mild såpe..
Gjest Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Tror det er fordi man kan skrape vekk selve huden når man pirker på det. Er de løse er det jo null problem å ta de vekk men:) Anbefaler deg å vaske med ei fille morgen og kveld. Gjorde det her, og det forsvant i superfart! Prøvde å gni hodet inn med olje og la det være på en stund før jeg skulle gre det bort med en fin kam, men det virka virkelkig ikke på samme måte.. Litt ru fuktig fille funker som bare det!
Dronningen! Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Og hvor har du fått høre det HI? Gni litt babyolje inn i hodebunnen i forbindelse med bading. Forsøk å gre bort flasset/skorpene litt etter litt med en fintannet kam. Eventuelt kan jordnøttolje eller olivenolje brukes i stedet for babyolje. •Dersom det ikke hjelper med vanlig olje, kan du forsøke å gni inn litt salisylolje 2 % i hodebunnen. La det virke 3-4 timer eller ta på en tynn bomullslue og la det virke natten over. Løse flak fjernes med en fintannet kam. Avene Baby Gel kan også brukes. Gelen renner ikke så lett ned i øynene som oljen, og den skal bare virke i 1/2-timer før den vaskes bort. •Etter at skorpene er fjernet vasker du håret med en mild barneshampoo
melkekua™ Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Jeg har aldri hørt det.....heller det motsatte. Her brukte vi litt babyolje og en lusekam )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå