Gå til innhold

"Unyttige yrker"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig det? Jeg synes det er vanskelig aa komme paa yrker som er lovlige, men unyttige for samfunnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Negldesigner er vel ganslke høyt på lista over tjenester som kun dekker et skapt behov, det var ihvertfall det første som falt meg inn :-)

Skrevet

Negldesigner er vel ganske høyt på lista over tjenester som kun dekker et skapt behov, det var ihvertfall det første som falt meg inn :-)

Skrevet

MAnge "tjenesteyrker" er ikke nødvendige da..Om det var mangel på arbeidskraft og man skulle flytte folk fra yrker man ikke trengte og prioritere over til viktiger yrker, så er det vel en del velvære/serviceyrker som burde fjernes først...Negledesignere, frisører og massører står vel høyt oppe på lista. Ingen av delene trengs for at vi skal beholde helse eller holde "norge i gang"....Plastikkirurger måtte vel flyttes over til rekonstruksjon og "helende" kirurgi. Også har vi jo alle som jobber innenfor underholdning det være seg musikalsk, teatralsk eller sportslig.....:o) Men tror det er viktigere for helsa med musikk og underholdning, enn en ny frisyre, for å si det sånn....

Men vanskelig dette. Man geyrker er jo ikke nødvendig for hvermannsens ve og vel, eller for samfunnet generelt mtp verdiskapning, men vi kommer på et slikt nivå at man kan aldri bli enig.....

Skrevet

stripper- relativt unyttig- men artig for den som liker det.

Skrevet

Hi hi, jo Tonelises negleakademi er kanskje ikke den aller nyttigste utdanningsinstitusjonen i riket, men pene negledesign gjoer visst mange kvinner lykkelige har jeg hoert rykter om ...

Skrevet

Skal være enig i at samfunnet kan trenge en skuespiller eller to, men når det er slik at ungdommer reiser fra mange land til f.eks. Hollywood for å bli oppdaget, er det en typisk definisjon på unyttig tilværelse.

De fleste blir jo ikke berømte.

Og alle de som er blitt berømte kan ikke akkurat sies å gjøre noe nyttig, ei heller alle kvasikjendisene som finnes rundt omkring, og journalistene som skriver fordummende artikler om dem!

Skrevet

Jo, under den andre verdenskrig var det vel ikke saa mange frisoerer ol i de krigende nasjonene ... mye ble vel stengt og arbeidskraft overfoer til helt noedvendige samfunnsfunksjoner.

Men ved normal mangel paa arbeidskraft vil jo ikke yrker plastikkirurgi forsvinne, for saa lenge folk har raad vil alltid noe foele at det er heeeeeelt noedvendig med nye pupper eller spenstigere rumpe. Og det er vel grei trening for kirurgene ogsaa ... heldigvis er det ikke saa mange rekonstruksjonskasus hvert aar :)

Skrevet

Jeg så en på tv en gang som jobbet som trafikkpsykolog... Den syns vi var litt gøy da. Hadde det vært i forhold til folk som f.eks har vært med i en ulykke, så hadde det vært så, men jobben hans var å forske på trafikk...

Skrevet

Landskapsdesigner. Det er virkelig ikke nødvendig, mener en gartner hadde vært nok.

Skrevet

Jeg jobber som bingovertinne og vil si at det ikke er særlig samfunnsnytting nei:-)

Skrevet

Jeg jobber som bingovertinne.Vil ikke si at det er veldig samfunnsnyttig, men lønna er fin med tanke på hva jeg gjør:-D

Skrevet

Alt innen REKLAME. Reklamefolk er bare kviser på samfunnets rumpe. Totalt unyttig.....og irriterende tull med null troverdighet. Hadde aldri turt å innrømme at jeg jobbet med noe så unyttig hvis jeg gjorde det.

Skrevet

Bingovertinne syns jeg er et nyttig yrke, fordi det er et lokalt tiltak som aktiviserer mennesker som ellers ville vært ensomme. Viktig å ta vare på lokalmiljøet ved å arrangere kurs, seniordans osv. Så du er nyttig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...