Jente_83 med maibaby Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Lurer på om lillegutt på 9 mnd kan ha reflux. Noen tips?
Lille Sniff Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Frøkna mi hadde reflux, hun var 6 mnd da jeg fikk henne til spesialist, for hun gulpet og gulpet pg gulpet, jeg prøvde mange forskjellige mme, siden jeg fikk ammet henne lenger enn til hun var 4 mnd. Jeg fant en mme som kan bestilles på apoteket som gjorde at maten satt litt bedre i magen, husker ikke hva den heter nå, men mener det var noe med enfantil ar eller noe. Ellers så sa speisalisten jeg var hos at hun kunne begynne å få litt biola hver dag, jeg gav henne ca 50-100 ml biola hver dag. I tillegg fikk hun en liten antibiotikakur, den var så svak, at legen sa de ville spørre om det var en skrivefeil på apoteket, noe de også gjorde... Men den var kun for å endre tarmfloraen hennes. etter den kuren og litt biola daglig, fikk jeg en ny unge på 2-3 uker!!! Det er helt klart å anbefale, for hun slet, hadde smekke på seg uansett hva dert var hun skulle, om det var til hverdags eller fest, for hun gulpet uansett om det var 5 min eller 3 timer etter mat.... Jeg fikk henvisning til en barnelegespesialist på allergi fra fastlegen. Hun ble da testet for allergi også, noe hun ikke hadde, men han stadfestet reflux.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå