Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Bor sammen med min store kjærlighet og vi har et barn sammen. Planlegger å kjøpe hus sammen om et par år når vi har fått lagt opp litt mer penger. Har sånn nogenlunde felles økonomi å vi har det bra sammen. Spørsmålet om giftemål kommer stadig opp i flere sammenhenger under samtaler med familiene, men han nekter plent å gifte seg. Han sier stadig at han elsker meg over alt på jord å vil tilbringe resten av sitt liv med meg å det tror jeg helt å holdent på. Har slått meg forsåvidt til ro med det at vi ikke kommer til å gifte oss for det er egentlig ikke SÅ nøye for meg bare han er glad i meg, men lurer egentlig på hvorfor. Med barn å snart hus sammen er vi jo ganske bundet til hverandre uansett. Han sier han vet ikke hvorfor. Noen flere der ute med slike menn? Eventuellt noen tanker om hvorfor?
sånn ca Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Ja jeg har en sånn samboer, han kan godt gi meg alt han eier, få barn med meg og kjøpe hus sammen. Men gifte seg, ikke tale om... Hehehehe.. jeg vet ikke hvorfor enkelte er sånn, men jeg har slått meg til ro med at nei jeg blir nok ikke gift med det første^^
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 min samboer ville heller ikke gifte seg i begynnelsen.. Dvs, det kunne hende, men i så fall etter maaaange år. Jeg har sagt at jeg vil gifte meg mens jeg enda er ung, så her blir det enten innen en viss tid, eller aldri Samboeren min sier at han ikke liker ekteskapet som institusjon fordi det blir lettere å ta hverandre for gitt. (Jeg skjønner ikke helt logikken hans, men er det slik han føler så skal jeg ikke presse han til noe han ikke vil). I tillegg så har han en del venner som er gift - og som ikke alltid har vært lykkelig gift. De vennene han har som er samboere har det bedre. ja, sikkert bare tilfeldigheter, men slik føler i alle fall han det. men det har gått i fra å "aldri" til å gifte seg, til "hvis" til "når vi skal gifte oss".. så kanskje ??
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Kanskje han bare er stressa for kavet som kan bli rundt et bryllup? Er han like uvillig hvis du foreslår et lite bryllup, f.eks på tinghuset, eller gjøre det i utlandet?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Har spurt flere ganger men han vet ikke hvorfor. HI
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #7 Skrevet 1. februar 2010 Du lurer da ikke på en ting ang. MENN, du lurer på en ting ang. DIN MANN og derfor er det jo bare han som kan gi deg svar.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #8 Skrevet 1. februar 2010 min samboer har aldri hatt lyst til å gifte seg, men nå sier han at han vil gifte seg med meg. Og han har sagt ett par ganger nå, at han gleder seg til å gifte seg med meg og leve resten av livet sammen som mann og kone <3
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #9 Skrevet 1. februar 2010 Tja kansje min etterhvert også forandrer mening. Har nevnt at jeg ikke trenger noe stor bryllup med alt å alle. Når du nevner det er han vel ikke så motvillig når jeg nevner tinghuset. Han er jo sjenert så kansje han ikke vil ha massevis av folk rundt seg. Uansett er jo bryllupsdagen brudeparet sin ikke familien sin.
sånn ca Skrevet 1. februar 2010 #10 Skrevet 1. februar 2010 Min bruker unnskyldningen at han kjenner ingen som har klart seg sammen som gift, selv om foreldrene hans og mine har vært gift i alle år og fortsatt er. Jeg ville ikke ha noe annet en et bittelite bryllup bare et par venner, men hjalp ikke det heller gitt^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå