Gå til innhold

Dette er totalt i mot Norges jantelov, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

om jeg skryter til mine egne venner virker jeg bare blærete. Det vil jeg jo ikke, men om dere syns jeg er blærete går det helt greit. Jeg må bare "skryte" litt.

Før jeg ble gravid hadde jeg vært på studentfylla i tre år... Da veide jeg 62 kg. I løpet av graviditeten var toppvekten 75 kg, så jeg la på meg helt gjennomsnittlig. På 6ukerkontrollen hos legen veide jeg 65 kg (noe jeg ikke syns gjorde noe) og legen prøvde å roe det ned og si det var heeelt normalt og at det kunne ta tid med de siste kiloene. Det var jeg også forberedt på for har lest mye om hvor vanskelig de siste kiloene kan være. Tenkte på å aktivt begynne å trene igjen og kanskje komme ned i 60 kg som var vekta mi før de to ølkiloene kom i studietida.. :P

Men.... veide meg nå... veier søren meg 59 kg!!! :o ikke gjort en dritt for det... Lovpriser ammingen asså! :P Men det fungerer jo ikke helt positivt for treningsplanene mine da... lettere å la være nå når jeg tilogmed har en kilo å gå på! hehe...

Beklager selvopptatt og egosentrisk tråd, men måtte bare... *glise*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juble i vei du, jeg opplevde akuratt det samme som deg. 4 mnd etter fødsel veide jeg og 59 kg...veide 75 rett før fødsel. ære være amming og lange gåturer under tvang for å få snupps til å sove.

Det lønner seg å trene da, smertelig erfart:) På vei opp mot 65 igjen:(

men juble ivei, det er gøy å se vekta og være fornøyd!

Skrevet

Hehe, dette var rart. Opplevde selv å se 59 tallet på vekta i går, for første gang på 13 år:) Var 63 før jeg ble gravid og 74 før jeg fødte. Ære være amming, for her går det unna noe sjokolade:)

Ser likevel fram til å begynne å trene igjen, for jeg føler meg ikke spesielt fast i fisken. Og, av erfaring så vet jeg at denne ammevekta ikke er til å stole på over lengre tid;)

Skrevet

hehe... morro at vi er flere! :P

nei er vel heller ikke så ekstremt fast i fisken at det gjør noe og har meldt meg på i konkurranse til sommeren, så da MÅ jeg være litt i form.. hehe.. Kan vel ikke regne med at ammevekta holder seg når vi etterhvert begynner å trappe ned på amminga.. :D

Skrevet

For å få treningsplanene i gang igjen;-) Jeg begynte forrige svangerskap på 71kg og gikk ned til 65 før jeg gikk opp til 84kg, så i forhold til startvekten gikk jeg opp helt normalt. I løpet av det første halvåret gikk jeg ned igjen i vekt til 65kg uten å gjøre noe annet enn å trille litt turer med vogna og det var helt vanlige gåturer, ikke noen lange, tunge turer. I løpet av det neste halvåret gikk vekta sakte oppover igjen til den stoppet på 71kg hvor det holdt seg til jeg ble gravid på nytt... Jeg kom aldri ordentlig i gang med treningen etter første fødsel, men har et nytt håp når jeg om et par mnd har født nr 2;-)

Men det er lov å være fornøyd og det er lettere å holde vekta der når du først har gått ned!

Skrevet

Joda, da jeg kom hjem fra sykehuset veide jeg allerede mindre enn før jeg ble gravid, etter 14 mnd med amming veide jeg 10 kilo mindre enn før graviditeten. Ett år etter avsluttet amming veide jeg 5 kilo mer enn før jeg ble gravid, gitt. Da var det slutt på glisinga.

Vær flink med trening og kosthold du, så kanskje du holder vekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...