Tululah82 Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Jeg fikk en brist i halebeinet under forrige fødsel, og har akkurat begynt behandling hos fysioterapeut for bekkenløsning. Han mener at mye av smertene stammer fra halebeinet og vil derfor behandle det. Det eneste er at han vil rette på det ved å gå inn i endetarmen! Jeg ble så innmari perpleks når han sa det, og fikk derfor ikke stilt alle de spørsmål som har dukket opp nå i ettertid. Har også googlet "behandling av brist i halebein", og ikke et sted står det at dette gjøres via endetarmen...! er det noen som har vært borti dette tidligere??? dette har jeg bare ikke lyst til!!
Katinka_83 Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Må nok dessverre si at det stemmer faktisk... Eneste måten man får tilgang til halebeinet på et gjennom endetarmen. Det de kan gjøre er å brekke det på plass igjen, og det skal visst ikke være særlig behagelig (har jeg hørt...) Var sikkert ikke det solskinnssvaret du egentlig kunne ha hatt lyst på, men lykke til likevel
fremtidoghåp Skrevet 2. februar 2010 #3 Skrevet 2. februar 2010 Jeg ville nå sjekket opp vedkommende, bare for sikkerhets skyld. Tenk om bekkensmertene IKKE stammer fra endetarmen, og så må du gjennom noe slikt? Nei, sjekk i hvertfall om han har noen klager på seg eller noe slikt. (Vet ikke helt hvor du gjør det, men hvis du ringer pasientombudet eller helsetilsynet, må vel de kunne henvise deg videre.)
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 2. februar 2010 #4 Skrevet 2. februar 2010 Joda det stemmer det!!! Har selv gått til behandling hos osteopat for brist i halebeinet. Og desverre gjøres denne behandlingen via endetarmen! Meget lite behagelig, men tro meg det hjelper!!!!
Ccathrine Skrevet 2. februar 2010 #5 Skrevet 2. februar 2010 Å gud. Føler virkelig med deg at du ikke vil dette. Selv skal jeg snakke med min kiropraktor ang mitt eget halebein idag. Hvis han har noen andre alternativer skal jeg fortelle om de:)
MillaCamilla Skrevet 2. februar 2010 #6 Skrevet 2. februar 2010 Ikke for å skremme, men det har vært en sak hvor en lege (en svensk en tror jeg) ble avskjediget fra en stilling i Norge og hans pasienter hadde bla reagert på denne behandlingen. Jeg har hørt at enkelte kiropraktorer utfører den (om de kan det) men om det er en dokumentert effekt vet jeg ikke. Bare ikke ta noen sjanser. Mener det sto om denne saken i VG noen år tilbake. Uansett, jeg ville sjekket det med fastlegen først. God bedring uansett.
Tululah82 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter #7 Skrevet 3. februar 2010 Takk for alle svar:) har forhørt meg litt, og ja, dette er vel den eneste måten å behandle det på. Gleder meg bare til å få det overstått!
Micha.. Skrevet 3. februar 2010 #8 Skrevet 3. februar 2010 Metoden heter sfinkster manøver og er en anerkjent behandlingsmetode, ikke noe fuffens ved dette, men kan forstå at man opplever det som ubehagelig. Hilsen Naprapat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå