Ponyo Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Jeg er 13+2 i dag, og har ikke merket noen bedring på kvalmefronten enda. Det begynte rundt uke 8 for meg, og så langt har jeg gått ned nesten 5 kg. Kaster ikke opp, men har ikke sjangs til å få i meg særlig mat. Jeg er normalt tynn så nå er bmi-en min ned på undervektig (163cm og 48.5 kg, ned fra 53kg), og jeg begynner på min 3. uke med sykmelding nå. Kan det være hyperemesis når man ikke kaster opp? Jeg har ikke kasta opp siden jeg var lita, ikke når jeg har omgangssjuken heller, tror jeg mangler den refleksen eller noe... På jobben er de dritsure, for kona til sjefen har vært i kjempefin form i begge sine svangerskap, og de synes jeg overdriver når jeg sier hvor dårlig jeg er, og "litt vekttap i begynnelsen er vel ikke noe uvanlig", men jeg klarer bare ikke. Måtte sove litt på sofaen etter å ha hengt opp klær i går, og jeg tenker at det viktigste nå er at jeg tar vare på meg selv og den lille i magen, men den her skyldfølelsen ovenfor jobb er ikke noe gøy det heller. Er det flere som er sykmeldt pga. kvalme her, og hvor lenge har dere vært det i så fall?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 akk som og høre meg dette.. kvalmen kom kastende på meg i uke 7 og ga seg ikke før uke 14ca.. jeg var sykmeldt 3uker.. først 2uker så "jobbet" jeg..(gått på intensiv kurs via NAV i 4mnd nå) ca 2uker og ble sykmeldt igjen.. pga kvalmen og at jeg hadde gått ned 5kg som legen min ikke likte så jeg fikk streng beskjed om og holde meg hjemme og slappe av og spise... ikke akk lett og spise når en er kvalm da.. kastet aldri opp (el 3ganger i løpet av 19uker nå snart,så sier det er ikke noe) men sliti med brekkninger og den kvalmen.. nå går jeg bare hjemme om dagene og vet egentlig ikke åssen formen er hvis kommer i jobb igjen før den lille skal ut til sommeren..
Ponyo Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2010 Ikke at jeg er glad for at du er dårlig, men det er litt godt å høre at det er flere i samme situasjon, så vet jeg at jeg ikke er unormal i allefall. Fikk samme beskjed av legen, at jeg skulle ta det med ro for å ikke bruke flere kalorier når jeg fikk i meg så lite, så nå føler jeg meg som en sekk på sofaen... Har brekt meg et par ganger jeg også, men bare kastet opp én eneste gang, så det lille jeg får ned forblir i magen, men det er så alt for lite som kommer seg ned dit. Føler meg nesten litt lurt, for jeg hadde jo hørt om den her "morgenkvalmen" og den skulle jeg jo klare, men "døgnetrundtkvalme" i 5 uker var det ingen som sa noe om
FruBoger fødeklar Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 drit i sjefer og folk, vær hjemme og spar krefter. tenk på den lille. og hvil mens dere kan...
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 er mye en ikke hører om.. er bare en fryd og være gravid sier de.. joda men de 12 første ukene sier de ikke noe om.. hehe... så bare vær hjemme og slapp av hør på legen din og shit i sjefen og andre som tror de vet.. du kjenner din egen kropp.. du vet hva du orker og ikke.. det gjør ikke andre
ma:) Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Hør på det legen sier. Du skal ta vare på deg selv og babyen i magen. Selvfølgelig skal man i utgangspunktet på jobb, men når man er for dårlig til det skal man ikke ha dårlig samvittighet for å være hjemme med sykemeldig. Jeg var sykemeldt 9 uker pga kvalme og oppkast før jul. Startet i uke 6/7. Begynte i full jobb igjen etter nyttår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå