Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er plaget med svimmelhet, og kjenne de ej ikke klare å jobbe meir enn 50 %, men legen min sier jeg ikke er syk og at det er bare å gå på jobb!!! kun gravid og at det er normalt og vere svimmel, men det er så ekkelt når man har en stå /gå jobb....

føler meg ikke forstått........

Hva gjør jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten bytter du lege.

Eller gå tilbake sleng på noen tårer, vis sterk uro over barnet og depresjonstendenser? Hehe...

Du burde be de ta blodprosenten din og blodtrykket oftere, itilfelle det er lavt. Det kan gjøre deg ekstra svimmel...

Og hvis du blir helt borte når du ligger så har du nok vena cava syndrom også..

Men prøv å bytt til en yngre lege, kvinne..de er mer hensynsfulle enn de gamle røkla der ute

Skrevet

jeg ville ha bytta lege, så kan du gå til den nye på dagen (selv om det tar litt tid før det registreres på nav sidene har du rett til å gå til den nye med en gang)

Ikke noe kjekt å gå til en lege som ikke forstår deg.. jeg måtte bytte lege sist svangerskap pga dette.

Det kommer bare til å gi deg en dårlig følelse av å måtte "spille" dårligere enn du er når du har mer en nok grunn til å bli tatt på alvor nå.

Lykke til!

Skrevet

Ville byttet lege!

For meg var det motsatt...legen nærmest beordret meg ut i sykemelding fordi jeg var så svimmel, holdt på å svime av på vei til jobb og slikt. I tillegg kom kvalmen tilbake.

Det var det eneste riktige å gjøre. Man skal ikke presse kroppen hvis den sier fra. Mye er normalt, og nei, man er ikke syk, men det betyr ikke at man ikke skal tilrettelegge og tilpasse etter den gravide formen.

Skrevet

Nei, graviditet er ingen sykdom, og ikke fødsel heller, så skulle man merke noe til rier før tiden så får en bare gå på do og presse ut ungen og rett tilbake på kontoret/bak kassa/i lastebilen/hva du enn jobber med..:)

Og selvsagt må damer påregne å måtte gå på jobb med svimmelhet, kvalme, bekkenløsning og evt andre plager. Som sagt er det ingen sykdom.

Men det er derimot forkjølelse. I fullt alvor; min mann fikk 2 ukers sykemelding sist han var FORKJØLA. Klart, man kan jo spørre hvorfor man tar med en enkel forkjølelse til legen, men det er jo en sykdom....

Blir helt matt jeg...Det skulle vært krav om at man hadde minst en graviditet bak seg for å kunne foreta graviditetskontroller:)

Skrevet

Jeg ble jo skjelt ut av legen min da jeg spurte litt om mulighet for evt aktiv sm eller gradert sykemelding senere hvis tilrettelegging på jobben ikke fungerer.. Hun var så aggressiv og spydig mot meg at jeg ble redd og tårene sprutet.. enda da var hun ikke ferdig med å slenge dritt til meg og snakke til meg som om jeg var et barn.. Bytter lege for å si det sånn. Den dama hadde ikke mye medmenneskelighet å tilby. Enda jeg kun ba om noen råd.

Har aldri møtt makan til kvinnfolk!!!

Bytt lege.

Skrevet

Jeg ble jo skjelt ut av legen min da jeg spurte litt om mulighet for evt aktiv sm eller gradert sykemelding senere hvis tilrettelegging på jobben ikke fungerer.. Hun var så aggressiv og spydig mot meg at jeg ble redd og tårene sprutet.. enda da var hun ikke ferdig med å slenge dritt til meg og snakke til meg som om jeg var et barn.. Bytter lege for å si det sånn. Den dama hadde ikke mye medmenneskelighet å tilby. Enda jeg kun ba om noen råd.

Har aldri møtt makan til kvinnfolk!!!

Bytt lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...