Gå til innhold

Er jeg egoistisk hvis jeg...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

har barna mine i barnehagen 80 prosent når jeg jobber 60 prosent?....

Jeg er veldig i tvil selv for jeg vil jo helst kose meg med barna mine på 1 og 4 år hjemme når jeg har fri. MEN så har jeg 3 barn og det krever jo sitt med tanke på rot, klesvask, handling, vasking osv.... Jeg tenker sånn at hvis jeg får 1 dag bare for meg selv så får jeg tatt igjen det forsømte og kan hente barna tidelig den dagen jeg har fri og da kommer de jo hjem til middag og reint hus :-D

Men så kommer den dårlige samvittigheten over at jeg har fri.... hva mener dere? noen synspunkter?..... elsker barna mine over alt på denne jord & vil ikke miste tid med dem, men føler at det hadde vært fint med en dag kun for meg selv der jeg både får slappet litt av og fått unnagjort husvasken :-)

Kan jo også legge inn at jeg gir 100 % av meg selv til barna og har vært mye sliten i det siste, kjenner at kroppen ikke fungerer slik den skal, litt redd for at jeg kan ha fått sykdommen ME..?

Dette ble litt langt, takknemlig for svar :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er absolutt ikke egoististisk. Hvis du er trøtt og utslitt så er det ingen som tjener på det. Det er mye bedre at du er utvilt, da blir tiden med ungene mye bedre og alle vinner på det.

Ungene har det sikkert veldig kjekt i barnehagen, så de merker ikke forskjell på 60 og 80%. Hva andre måtte mene hadde jeg gitt en f..... i. Du vet best hva som passer best for deg og dine!!!

Skrevet

hehe, da er jeg enda mer ego.

Jeg jobber 55% og lillegutt går nå 100% i bhg.

Han gikk egentlig deltid ,men jeg har vært helt utslitt i dette svangerskapet og det funket veldig dårlig å være hjemme med en gutt som kjedet seg mer og mer. Etter at han begynte fulltid har han vært såååå mye mer fornøyd, og jeg har det bedre.

Vinn-vinn for hele familien;-)

I dag er han hjemme da, har ganske lav terskel for å holde han hjemme hvis det er noe (nå hoster han litt) Vi har hatt en super kose dag:-)

Skrevet

Jeg har vert hjemme siden november og har en datter på 2 år som går 100% i barnehage. Har ikke det minste dårlig samvittighet for å sende henne i barnehagen selv om jeg er hjemme. Nå skal det sies at hun er der sjelden mer enn 5 - 6 timer hver dag..som regel fra 10 - 15.. akkurat nok tid til at jeg får handle, rydde og vaske hjemme.. pluss at jeg får litt tid til å pleie meg selv å slappe av før jeg henter henne.. Da har jeg energi til henne når hun kommer hjem fra barnehagen og jeg har energi til å ta meg litt av samboeren min etter at hun har lagt seg =)

Er 27+6 i dag og merker at jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer jo mer takknemelig er jeg for at jeg har barnehagen.. =)

Det hender jo at jeg har henne hjemme noen dager i ny og ne også om jeg merker at hun er litt ekstra sliten.

Skrevet

Selv om vi er mammaer... og noen supre noen og :-), så må vi ikke glemme å ta vare på oss selv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Faktisk er det vikitig.

Jeg er gravid i uke 15, og vært sykemeldt - snuppa har vært i bhg nesten hele tia, sen lev/tidl henting... Hatt henne hjemme dager hvor det har passet seg sånn.

Ellers har vi 100 % plass i, og jeg har henne som regel hjemme en dag i uka, når jeg har fri. Men skal jeg noe, eks frisør ol sender jeg henne i bhg.

Det er jo mye gøyere det, enn å se mamma vaske huset eller bli drassa rundt på ærend...

Jeg har god samvittighet !! :-DD

Skrevet

Tusen takk for svar jenter :-) Jeg er så opptatt av hva andre måte mene og tenke (litt irittert på meg selv, for vet jo at jeg burde gitt blaffen i hva andre måtte mene) :-)

Jeg kommer nok til å gå for 80 prosent, både for barna`s del og for min egen del. Å være 3-barns mor er litt av en utfordring og det er mye arbeid... Nå går jo de 2 eldste på 4 og 6 år på 2 forskjellige aktiviteter hver og når han minste begynner blir jo dette 6 aktiviteter i uka.... Så det blir en del å følge opp fremover, hehe :-) Kjenner jeg er sliten for tiden, men dagene går jo i ett....

Men for all del, jeg elsker å være mamma for disse skjønne barna mine, ville aldri vært dem foruten... skulle bare ønske meg litt mer energi, en liten brøkdel av ungene sin energi kanskje ;-D

Er enig i at det er kjekkere for barna å være i barnehagen enn å bli drassa rundt på ærend... Så kan vi bruke ettermiddagene og kveldene på å kossssssse oss ekstra :-) oxå helgene såklart ;-)

klem fra mg ;-)

Skrevet

Det er helt lov:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...