Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 Tvilling broren spiser grøt, og drikker mere MME enn henne. Begge får risgrøtt i flaska til hvert måltid. Men datteren min vil ikke ha noe annet en flaske. Hvormye siser barna deres? Hva bør jeg gjøre for å få i henne mere mat?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #5 Skrevet 1. februar 2010 Ikke stress med det, bare fortsett å tilby henne litt grøt, most frukt o.l. hver dag, til slutt tar hun det. Ungene er veldig forskjellig her, eldstejenta mi ville ikke ha noe annet enn mm før hun var 7,5 mnd, mens broren spiste 4 grøtmåltider i døgnet fra han var 5 mnd. Alt er like normalt. Et tips jeg fikk på helsestasjonen var å ta den småspiste ungen på fanget når du selv spiser noe det er greit at de smaker på (f.eks banan, brødskive med leverpostei e.l.). Ungene er naturlig nysgjerrige og vil ta etter maten din, da kan du la henne smake. Hele greia er å venne de til nye smaker. Bare for å ha sagt det til slutt så har minstejenta mi aldri likt grøt, virkelig ikke. Hun blir 1 år neste uke og har aldri spist en hel posjon grøt, men hun vokser da til likevel Hun har spist skive oppbløtt i melk fra hun var 6 mnd, most frukt, most middag osv.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2010 #6 Skrevet 1. februar 2010 Er det en grunn til at du gir grøt i flaska til hvert eneste måltid? Det er ikke nødvendig å gjøre det, de får faktisk det de trenger gjennom mme. Ville kutta ut det og begynt med grøt til kvelds heller. 1 skje grøt, så litt melk for å svelge ned, og etter en stund skjønner de poenget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå