Gå til innhold

Er jeg egoistisk hvis jeg...........

Anbefalte innlegg

Skrevet

har barna mine i barnehagen 80 prosent når jeg jobber 60 prosent?....

Jeg er veldig i tvil selv for jeg vil jo helst kose meg med barna mine på 1 og 4 år hjemme når jeg har fri. MEN så har jeg 3 barn og det krever jo sitt med tanke på rot, klesvask, handling, vasking osv.... Jeg tenker sånn at hvis jeg får 1 dag bare for meg selv så får jeg tatt igjen det forsømte og kan hente barna tidelig den dagen jeg har fri og da kommer de jo hjem til middag og reint hus :-D

Men så kommer den dårlige samvittigheten over at jeg har fri.... hva mener dere? noen synspunkter?..... elsker barna mine over alt på denne jord & vil ikke miste tid med dem, men føler at det hadde vært fint med en dag kun for meg selv der jeg både får slappet litt av og fått unnagjort husvasken :-)

Kan jo også legge inn at jeg gir 100 % av meg selv til barna og har vært mye sliten i det siste, kjenner at kroppen ikke fungerer slik den skal, litt redd for at jeg kan ha fått sykdommen ME..?

Dette ble litt langt, takknemlig for svar :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes ikke at du skal ha dårlig samvittighet om du har barna i 80 % selv om du jobber 60 %, det er jo barna som får nyte godt av en mor som er opplagt når hun har en dag hvor hun kan gjøre forfallende hus arbeide når de koser seg i bhg. Å som du sier du kan jo hente de før, å ha middagen klar.

Skrevet

Nei, du er ikke egoistisk! Som du selv sier, da kan du bruke dagen til husarb, matlaging etc, for ikke å snakke om frisørtimer, handlerunder osv. Og det er jo selvfølgelig ingenting i veien for å la barna få en fridag sammen med deg innimellom, kanskje en og en, det vil de sikkert sette pris på!!

Skrevet

Tusen takk for svar jenter :-) Jeg er så opptatt av hva andre måte mene og tenke (litt irittert på meg selv, for vet jo at jeg burde gitt blaffen i hva andre mener) :-)

Jeg kommer nok til å gå for 80 prosent, både for barna`s del og for min egen del. Å være 3-barns mor er litt av en utfordring og det er mye arbeid... Nå går jo de 2 eldste på 4 og 6 år på 2 forskjellige aktiviteter hver og når han minste begynner blir jo dette 6 aktiviteter.... Så det blir en del å følge opp fremover, hehe :-) Kjenner jeg er sliten for tiden, men dagene går jo i ett....

Men for all del, jeg elsker å være mamma for disse skjønne barna mine, ville aldri vært dem foruten... skulle bare ønske meg litt mer energi, en liten brøkdel av ungene sin energi kanskje ;-D

klem fra mg ;-)

Skrevet

Det er vel slik at barna har det best naar mammaen har det bra.....

Syntes vel egentlig at alle skulle vert mere egoistiske aa gjore noe for seg selv. Og det helt uten barn. Sier ikke det er lett, for det er det ikke. Alt skal jo passe, og tiden flyr. Saa kos deg den dagen da barna er i barnehage. Ikke bare gjor det som maa gjores, men gjor noe du har lyst til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...