piano♫ Skrevet 1. februar 2010 #1 Skrevet 1. februar 2010 * Fredag og fullpakka bil klar for svigermorhelg. Forventningsfulle unger. * Bil som streiker og lukter brent. Gråtende unger. Gråtende svigermor også (som om at det hjelper, liksom). Sur gubbe (mer forståelse for den, det lukter stort innhogg på kontoen også) * Forsikringsselskapet ringes, bilen hentes, vi får leiebil. * Lørdag morgen: Bilen lastes på nytt. Med et knøtt av bagasjerom må vi fire på krava, vogna får f.eks. bli igjen hjemme. * Lørdag-søndag: Koselig svigermorhelg. * Søndag tidlig ettermiddag: Ringer hjem til svigerfar (skilte svigers, ja), han kan fortelle at vannet er frosset. * Hiver i oss middagen og raser hjem. * Hjem til frosset vann, garasjeport som ikke vil åpne seg (også frosset) og ei fryktelig lukt i hele huset * Prøver å lokalisere lukta, demonterer integrert mikrobølgeovn, steikeovn og kjøleskap og DER: * Helt klart branntilløp. Støpselet smelta inn i stikkontakten eller omvendt, stor varmeutvikling, svart både inni, rundt og utapå. * Vannet kommer omsider tilbake, elektrikeren kommer og fikser nytt støpsel og ny kontakt (og forklarer hvor nært dette var et mye verre utfall) og bil som....fremdeles står på verksted. Uten at jeg vet det økonomiske utfallet av dette (det kan jeg sikkert irritere meg over seinere) kjenner jeg at jeg først og fremst er veldig letta over at vi nådde å komme hjem i tide, slik at vi fant ut av hva som var galt. Og at helga er over.
Gjest sug lut Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Med helger som denne, hvem trenger vel mandager? Symporama.
Mor Løvehjerte Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Blææh! Men hvorfor var det blitt trøbbel med microen?! Er det bare sånn som skjer?
piano♫ Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2010 Det var støpselet til kjøleskapet som hadde smelta inn i stikkontakten. Og ja, det bare skjer visst, skremmende nok... Nytt hus, nye kontakter og nytt kjøleskap, så kan liksom ikke skylde på det heller. Hadde nesten vært bedre om vi hadde glemt en oljeovn ellerno`, det vet man jo at kan være farlig. Er forøvrig i bedre form nå, lillejenta skravler og smiler i ett kjør, og det smitter faktisk over på mora.
Gjest amandine Skrevet 3. februar 2010 #5 Skrevet 3. februar 2010 Jeg delte denne med familien til frokost i dag, og mannen var godt fornøyd med at ting slett ikke er så ille, tross alt;) Han er en mester i å forutse alt mulig (og umulig, noe som gjør meg helt bonkers da han alltid skal gå det han kaller brannrunden og dra ut stikkontakter etc) Sender sympatanker og et smil, håper resten av uken er bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå