Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 1. Hva kjennetegner å ha bekkenløsning, hvilke smerter, symptomer, osv får man? 2. Hva kan forebygge bekkenløsning? 3. Hvor mye bør man løfte og bære hvis man har bekkenløsning? 4. Kan dette komme når som helst i svangerskapet, også så tidlig som uke 12?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Svangerskapsplager/Hva-er-bekkenlosning/
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Det er om bekkenløsning lenger ned på den scrollsiden til venstre...under anonym...kan du ikke bare spørre der sikkert noe svar å få....?? Mener ikke å være slem altså..bare gir et hint på at det finnes et sted å kanskje kunne få svar.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Jeg tok en titt på den siden, men fant ikke helt hva jeg var ute etter, derfor stilte jeg heller spørsmålene her, også fordi jeg føler det er fler personer som bruker anonymforumet.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 1. Smerte- og symptombildet er forskjellig fra person til person, og kan også endre seg underveis i svangerskapet. Noen har "bare" vondt, andre kan få problemer med å gå. 2. Det eneste som kan forebygge bekkenløsning, er å ikke bli gravid ;-) Dette er en helt naturlig, hormonstyrt prosess, men for noen blir det "litt for mye av det gode". Formålet er å løsne bekkenet slik at det skal bli lettere å føde. 3. Man skal ikke utfordre smerteterskelen sin. Dvs. gi seg før det blir veldig vondt. 4. Ja, det kan komme allerede i uke 12. Snakk med legen din og få en henvisning til fysioterapeaut. Jeg ble veldig plaget av bekkenløsning i mitt forrige svangerskap, men det varte heldigvis ikke så lenge, for jeg traff en fysioterapeaut som kurerte meg helt :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå