Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Når sluttet dere å amme... eller trappet ned på amming? Var dette fordi DU ville slutte eller fordi BABYEN ikke ville ha mer? Tassen min er snart 7 mnd nå og begynner å interessere seg mindre for pupp nå. Noen dager kan han ligge masse ved puppen, mens andre dager nekter han plent, men om jeg da pumper og han får på flaske så drikker han som bare det. Så lurer i grunn på om jeg heretter skal trappe litt ned på ammingen. Evt bare pumpe og gi på flaske til måltidene... eller om jeg rett og slett bare skal gi MME når han skal ha melk og heller tilby pupp om han ønsker... Valgets kvaler...
mamman til to gutter Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Jeg trappet ned på ammingen etterhvert som vi økte mengden fast føde. Han fikk kun mm til måltidene når vi vente han til mat, etter det fikk han kun vann til måltidene. (Vi begynte med fast føde når han var ca6mnd og han var vel 7-8mnd før vi var oppe i 3 fulle måltider om dagen) Når han var ca 9mnd begynte det å bli håpløst å amme han ute blant folk, så da fikk han stort sett bare mm morgen og kveld og med melka som er i grøten i tillegg, mente helsesøster at det var nok melk. Når han var 12-13mnd sluttet vi først med ammingen på kvelden og så på morgenen også. På kvelden sluttet vi rett og slett fordi han hylte og ville ha mer når det var tomt og da var det faktisk mye letter å bare legge han uten å amme i det hele tatt. Og når vi sluttet med kveldsmåltidet ble det enda mindre melk igjen, så da droppet vi morgenmåltidet etterhvert også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå