Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Halp/hjelper det? Eller er det bare tull?
Gjest Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Jeg hadde veldig hjelp av det. Etter over ett år på venteliste ga jeg opp og betalte en privat. Nesten tusen kroner gangen, men det var det faktisk verdt:) Og til slutt var det han som sa at han tror jeg var ferdig i terapien, for jeg virket som jeg hadde det så mye bedre etter noen få måneder. Med beskjed om at jeg gjerne måtte kontakte ham igjen om problemene skulle melde seg igjen, men det har de ikke gjort i noen nevneverdig grad.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Det var godt å høre! Kan du fortelle hvilken "sjanger" problem du hadde? Lurer på om terapi er like effektivt for alt. Ett år? Jeg var hos fastlegen på mandag, og har fått time nå på onsdag jeg:o hi
Gjest Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 Aha, da er det kanskje litt forskjellig sjanger:) Angst og depresjon.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Ok. Kankje ikke så forskjellig. Her er det problemer knyttet til traume. Men, det fører jo med seg angst, og sikkert fort depresjon dersom det bare skurer og går. Jeg får ha et åpent sinn, og håpe at de vet hva de driver med. At det ikke bare er vissvass. Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Jeg kom meg til psykolog via BUP, og har faktisk enda denne psykologen. Har hatt henne i snart 3 år. Dette pga. dødsfall, depresjon, angst, mobbing og div. Hadde aldri greid meg uten henne.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 det hjalp ikke meg dessvere. jeg sleit med depresjon, angst og selvmordstanker. tok mange år før jeg fikk diagnose. jeg er bipolar. så fort jeg begynte med medisiner ble jeg bedre . terapi ble tullete for meg. og jeg har prøvd 5 forskjellige psykiatere.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 Dere er så vanvittig heldige som finner dere en terapaut som faktisk hjelper dere! Jeg har slitt med angst og depresjoner, er bipolar og spiseforstyrret. Og jeg sliter masse, men føler at ikke noe hjelper. Kunne ønske jeg fant en terapaut som kunne hjelpe meg....
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #9 Skrevet 31. januar 2010 Jeg gikk i terapi i tre år, hos privat psykolog. Mine problemer var depresjon, angst og generelt negativt selvbilde. Betalte 650 kr timen, men jeg syntes så absolutt det var verdt det der og da, og kanskje i enda større grad nå. Denne terapien gjorde veldig mye for meg.. Han fikk meg til å forstå sammenhenger mellom oppveksten min og mitt syn på meg selv. Dette bidro til at jeg har fått bedre selvbilde, fordi jeg innser at forskjellige reaksjonsmåter osv, er helt naturlige gitt mine opplevelser. Jeg er ikke syk eller svak, men tilpasningsdyktig. Han bidro videre til at jeg ble stolt av meg selv på en ny måte, noe som også økte min selvfølelse. Jeg er i dag mye mindre plaget av angst og depresjoner, selv om jeg nok fremdeles har disse reaksjonsmåtene nedfelt i min personlighet. Med det mener jeg at jeg nok fremdeles har en sårbarhet for å reagere med angst og depresjoner på ulike livshendelser, men nå kan jeg i større grad kjenne igjen hva som skjer, og han har også lært meg teknikker som gjør at jeg faktisk klarer å riste det av meg istedetfor å gli inn i dype depresjoner og lammende langvarig angst. Jeg vil si det er min klokeste investering hittil :-) Lykke til, Håper du får en flink terapeut:)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #10 Skrevet 31. januar 2010 Jeg er psykolog, og jobber hovedsaklig med unge mennesker som har opplevd traumer. De aller fleste som kommer til meg opplever og forteller at de får hjelp av terapien. Jeg tror at det ofte kan ta lenger tid før man opplever at ting er bedre når man har opplevd noe vanskelig, sammenlignet med de som har problemer knyttet til angst og depresjoner og ikke har traumatiske opplevelser. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #11 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har vært innlagt på psykiatrisk avdeling flere ganger. Helt siden jeg var 13 år. Dette av selvmordforsøk pga et hjem med vold og foreldre med psykiske problemer selv. Har hatt oppfølging av psykiatrien i mange mange år. I alder av 23 måtte jeg bare kutte de ut, for da fikk jeg diagnose og riktige medisiner. Det hjalp meg. Er alltid godt å snakke med noen. Er verdt å prøve. Trodde ventetiden bare var 3 mnd jeg.. ? Har dere virkelig venta så lenge?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2010 #12 Skrevet 31. januar 2010 ventetiden er vel bare 3 måneder for de som har alvorlige nok problemer til å bli tatt inn på DPS.. For psykologer utenom dette kan jo ventetiden være hur lang som helst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå