Gå til innhold

da har halsbrannen meldt sin ankomst...


nutri

Anbefalte innlegg

på tide å plukke opp remedier fra apoteket. Melk funker ikke for meg.

Hadde ikke dette problemet sist (heldigvis) og det er ikke så veldig ille ennå, bare når jeg har spist mye sjokolade ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slet veldig med det sist svangerskap... Jeg fikk plutselig halsbrann her om dagen jeg også, og hadde det i 3-4 dager og så mørkt på resten av svangerskapet. Men så kuttet jeg ut juice om morgenen og de to kaffekoppene jeg drikker i løpet av dagen, og da gav det seg jammen meg... Håper det var så "enkelt", men tviler på det... Har tabletter fra apoteket klar i tilfelle halsbrannen kommer tilbake.

Håper tablettene funker på deg da, det er så ubehagelig med halsbrann!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufff... det har jeg hatt siden uke 15-16 pga magen sitter så høyt. Har det hver dag, og er helt desperat. Nå er jeg 24+3 så begynner å få rimelig nok. Har prøvd love hearts, mandler, pepsiduo, link, zantac.. det som funker noen timer er til en viss grad mandler og tyggegummi faktisk. Har prøvd å spise jevnere og har også kuttet kaffe, juice, ost, og krydderier, men fortsatt like ille. Det er sann plage. Var så plaget med det under forrige svangerskap, men hadde ett håp om at det ikke skulle dukke opp nå.

 

Er det noen flere tips der ute kanskje? Desperat kvinne søker!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å ta en link før jeg legger meg for da utsetter jeg det litt... jeg er mest plaget om natten når jeg ligger. noen ganger må jeg ta opptil 6 tabletter samtidig for å roe det ned, jeg pleier å ta et glass med cultura pære eller biola før jeg legger meg (melk er syredempende, men liker ikke smaken) så tar jeg en link som sagt når jeg har lagt meg.

 

mine tips:

-du nevnte ikke noe om doser men det er ofte man må ta fler.

 

-pepsid duo skal man ikke ta under svangerskap uten å snakke med lege først.

- spis lite og ofte, da blir ikke magen full og trenger ikke produsere mye syre

- spis ikke-syrlige ting som du nevner at du allerede gjør

-melkeprodukter kan hjelpe

-sukker og fett er IKKE bra, spesielt ikke sammen.det er en skikkelig halsbrannbombe

-når du er så hardt angrepet som deg er det ikke sikkert love hearts er noe bra, fordi det er mye sukker i det, som igjen kan gi halsbrann.

-hold deg unna tomat,paprika,løk etc og slike smaksrike grønnsaker.

-ikke spis så mye på kvelden

 

jeg var veeldig hardt angrepet under forrige svangerskap men det er foreløpig bare moderat denne gangen, dette er tips jeg fikk av lege og jordmor og som jeg prøvde meg frem til:)

 

masse lykke til

halsbrann suger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

signerer her da jeg desverre er plaget med halsbrann, når jeg er gravid...

jeg har brukt gaviscon, flytende. tablettene skummer sånn jeg får dem nesten ikke ned...

prøver å ikke spise så mye på kveldene og bruker og et stort glass med melk til maten. da brødskiver oftes er kveldsmaten her i huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips :) Både Zantac og Pepsiduo har jeg tatt i samråd med lege men begge hjalp så lite at jeg endte med å gi opp. Men, jeg har ikke tatt så mange som deg. Jeg er desverre av typen som ikke bli bedre av melk, heller tvert imot. Spiser lite og ofte, men skal bli enda flinkere da det blir noe slurv pga travel frisørjobb :S

 

Jeg har litt bekkenløsning, men jeg synes nesten dette er verre. Og hadde det i det minste kunne vært noen dager "fri" eller kanskje bare litt mildere iløpet av dagen.. I går begynte jeg bare å grine, så hormonell jeg er.. hehe.. Men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldrig haft halsbrann tidligare men nu har jag det varje dag. Det ær så otrevligt med det men jag har køpt Novaluzid tuggtabletter som smaker mint det fungerer ett tag iallafall og de kan man spise hur mange som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldrig haft halsbrann tidligare men nu har jag det varje dag. Det ær så otrevligt med det men jag har køpt Novaluzid tuggtabletter som smaker mint det fungerer ett tag iallafall og de kan man spise hur mange som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikker ikke kaffe, og sjelden juice, mens øtsaker er vanskeligere å holde seg unna. Gaviscon fungerer noen timer hvertfall. Stort sett på kvelden problemet med halsbrann melder hos meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikker ikke kaffe, og sjelden juice, mens søtsaker er vanskeligere å holde seg unna. Gaviscon fungerer noen timer hvertfall. Stort sett på kvelden problemet med halsbrann melder hos meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...