trollemor86 Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 http://shop.textalk.se/no/article.php?id=6110&art=255853 Vi bor midlertidig i en leid leilighet med velidg små soverom. I begynnelsen vurdert vi faktisk at jeg og babyen skulle flytte inn på eget rom da det hadde vert plass til babyseng om det bare var en enkeltseng i rommet. Men som dere sikkert er enige i er ikke det noen ideell situasjon for hverken meg eller mannen! Men så fant jeg da altså denne sengen som faktisk er så liten at den får plass på rommet sammen med vår dobbeltseng! vi venter på at vår nye bolig skal bli ferdig, og sånn det ser ut nå, så blir vi nødt til å bo her til babyen er 4-5 mnd! Vil vi kunne bruke denne sengen så lenge?? Eventuelt så kan jo babyen etterhvert flytte inn på eget rom og da får den selvsagt en stor seng! Men i begynnelsen ønsker jeg jo å ha babyen så nære som mulig for å slippe å engste meg! Tror dere dette vil fungere i 4-5 mnd? På forhånd takk for svar =)
Corneliuss Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Det tror jeg vil funke kjempebra!! =O) Sønnen vår sov i en vugge frem til han flyttet inn på eget rom (ved 6 mnd). Tror ikke vuggen var særlig større enn sengen du har funnet? Dessuten var sønnen min veldig lang for alderen på det tidspunktet. De anbefaler at babyen flytter på eget rom litt før 6 mnd fordi det er lettere for barnet å akseptere endringen. Er noe med at rett etter 6 mnd så knytter barnet seg enda mer til foreldrene og da blir det vanskeligere å få til tilvendingen. Dessuten så er det godt å "få tilbake rommet sitt" etter en stund. Så tror det går fint å flytte babyen din rundt 5 mnd. Sønnen min lagde i hvert fall mye lyd og mammadyret våkner jo av det minste kny for å se om alt er bra... ;-) Men her må jo alle bare finne ut hva som funker for dem. Det funket fint for oss i alle fall - og det kan se ut som det teoretisk i alle fall passer med deres romsituasjon =O) Hadde egentlig tenkt å kjøpe en slik seng som du har funnet denne gangen uansett. Var så upraktisk å stå opp for å ta han inn og ut av vuggen. Med dene typen så kan du bare trekke babyen til deg og skyve de tilbake. Så jeg joiner deg i kjøpet. Kjenner noen som har hatt en sånn og vært veldig fornøyd. Lykke til med kjøpet og med den nye boligen! =O)
faythleen Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har ikke hatt denne sengen selv. Vi brukte leandervugge de første 6 mnd, men jeg mener den er omtrent samme størrelse. Min vurdering er at den nok holder i 4-5 måneder ettersom den er 86 cm lang, og snitt lengde på 6mnd gamle babyer er 68 cm. Det blir nok et hyggelig og trygt lite rede:) Tror at jeg ville tatt med ekstra sidekant, sånn at senga kan stå litt for seg selv når det har gått noen måneder.
iok med sønn <3 Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 For en søt liten seng <3 AAhh... den var lur når du har dårlig plass ja, også kan du bruke den som benk for barna senere. Det var jo kjempe lurt Hadde godt for den jeg ja
trollemor86 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2010 Tusen takk for svar alle sammen!! Da går jeg for denne sengen her jeg =)
trollemor86 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #6 Skrevet 31. januar 2010 Tusen takk for svar alle sammen!! Da går jeg for denne sengen her jeg =)
trollemor86 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2010 Tusen takk for svar alle sammen!! Da går jeg for denne sengen her jeg =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå