Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som trener på helsestudio? Jeg er i uke 28 trener litt fortsatt, men ser ingen andre gravide der. Hvor lang ut i svangerskapet er det vanlig å trene. Føler at det er så mange som kikker på meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er akkurt begynt å trene igjen:) er 21 uker på vei. å jeg har tenkt p trene så lenge jeg klarer det :)

har ikke trent noe i dette svangerskapet før nå pga jula og fordi jeg har vært bort reist, men er godt å være tilbake ;)

Skrevet

Jeg trener litt i helsestudio fortsatt, men har måttet trappe kraftig ned på intensiteten.... (er uke 26). Blir mest styrkeøvelser og gåing på tredemølle med moderat stigning og tempo. Trente lite de tre første mnd av svangerskapet fordi jeg hadde null overskudd etter jobb... var godt å komme igang igjen, selv om jeg ikke kan kjøre på sånn som jeg er vant til.

Håper å holde meg aktiv så lenge jeg kan, og gleder meg til å gå på HøyPuls timer igjen etter at veslejenta har kommet til verden!

Tror at de som kikker på deg er mest imponert over at du orker :) Vær stolt!

Skrevet

Hei. Jeg trener som før (er vant til å trene 4 ganger i uken. Er i uke 20. Har rådført meg med personlig trener, og har satt opp et styrkeprogram med strikk som er litt mer skånsomt. Fokuserer på vedlikehold og ikke progresjon. Har også lagt inn noen ekstra øvelser som går på rygg og bekkenbunn. Leser du den nye brosjyren fra helsedirektoratet om svangerskap anbefaler de gravide å trene. og er kroppen din vant til trening kan du fortsette som før- men lytt for all del til kroppen og ikke overdriv:-) Forskning viser at trening under svangerskap er sunt for barnet- og ikke minst kan trening gi enklere fødsler. Det er jo helt logisk; vi skla igjennom en kjempemessig styrkeøvelse som tar mange timer, å være i knallform til det- og trene frem mot et slikt mål- er helt naturlig. Jeg forstår meg absolutt ikke på dem som ser svangerskap som en unnskyldning til å slutte å bevege seg og dermed leve mer usunt enn man kanskje pleier. Om man ikke har noen spesielle plager altså... LYKKE TIL! Jeg håper å kunne trene både kondisjon og styrke frem til fødselen, og gjenoppta den nokså raskt igjen..

Skrevet

jeg er i uke 21 og håper å kunne trene så lenge som mulig :) man kan vel trene så lenge det ikke gir ubehag! Det blir vel sikkert ikke den samme intensiteten utover, men det er fint å holde formen ved like så lenge som mulig har jeg tenkt :)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger, da står jeg på så lenge jeg orker, merker at det er mye tyngre for tiden, blir fort sliten. Holder meg til styrke og litt dansing. Skal begynne å bruke tredemølla mer, glemmer litt den:-))))

Skrevet

Jeg har tenkt til å trene helt til jeg føder:) Selv om folk kikker så er det ikke nødvendigvis fordi du ikke skal trene:) Mange tror at det er sunnest for gravide å bare sitte stille.. Det anbefales jo av helsedepartementet å trene så lenge du klarer. Det er bedre å gjøre bittelitt enn ingenting, og det er hardt å føde og å komme seg etterpå hvis du ikke trener de siste feks tre månedene. Det VANLIGE er vel å slutte en gang i starten av siste trimester eller slutten på andre:) Men forsøk likevel. Det føles jo fortsatt bra? Men klart; om du får masse smerter og ubehag er det jo noe annet, da må du jo enten slutte eller finne noen øvelser som du klarer-

Skrevet

jeg prøver å trene ca 4-5 ganger i uken. spinning,aerobic,step,styrke. men tar det selfølgelig roligere. hopper f.eks ikke på step, står ikke å spinner, gått noe ned i kilo på styrken o.l. synes det er hærlig å trene! å vi har så godt av det nå som vi er gravide! trenerene sier at man kan trene til vi føder om kroppen tillater det. man kjenner jo når kroppen sier i fra at man gjør for mye :) er jo bra å gå på tredemølla å trene litt strikk styrke viss man ikke orker timer i sal :) det er mange gravide som trener der jeg går. å de som kikker er bare misunnlige :) og synes vi er så flinke som trener når man går gravide :)! man skal jo ikke gro fast i sofaen bare for vi er gravide :) vi har den største "treningsøkten" i vente,fødselen :) :)

tren og vær glad :)

Skrevet

Hei :)

Jeg trener også, nettopp meldt meg inn, er 19+4 :)

Synes det er kjempe godt å merker at jeg får mer overskudd :)

Men skal sies at man kjenner det godt at det ikke er som før!

Blir mye fortere sliten ja, og kan jo ikke trene like hardt.. men som flere sier er det bevist at trening gjør bra i svangerskap :)) Jeg kommer til å trene så lenge jeg får til frem til fødselen, og begynne så fort jeg klarer etterpå. Jeg tror også folk kjiker på deg fordi de synes det ser bra ut og synes du er flink :) Stå på!

Skrevet

Jeg trener flere ganger i uken, varierte timer. Er 17 uker., og kommer til å holde på så lenge jeg kan.

Merker det er bra for bl.a korsryggen når det begynner å bli litt sliten, og for kvalmen + trøttheten.

Observerer ikke mange gravide gjennom året, vet at mange slutter når de blir gravde, eller når de er 12 uker. Da tror de at det ikke er bra å trene lenger.... Kjempesynd! Og total vranglære! Så sant det ikke er spesielle hensyn å ta pga komplikasjoner o.l.

Man skiller seg ut, ja. Men tror mange er litt imponert også :-)

Skrevet

Hei.

Jeg er nå 20 uker på vei. Jobber som personlig trener og instruktør. Og ja jeg trener fortsatt, men kondisjonstrening er det blitt mindre av. Dette fordi jeg får tidlig hjertebank og velger å holde intensiteten nede. Men jeg trener fortsatt 3 ganger styrke i uken og har mine bodypump timer 2-3 ganger i uken.

Styrken jeg kjører er tung, men noe redusert intensitet. For det meste er det baseøvelser som knebøy, strake markløft osv.

Men jeg anbefaler ikke gravide som aldri har trent styrke å begynne med tung styrke i graviditeten. Derimot bør alle gravide trene moderat styrke med enkle øvelser og gjerne vedlikeholde kondisjonen, om tilstanden tillater dette. Uansett er det viktig at grad av aktivitet tilpasses form og avklares med lege eller jordmor først.

Skrevet

Hei.

Jeg er nå 20 uker på vei. Jobber som personlig trener og instruktør. Og ja jeg trener fortsatt, men kondisjonstrening er det blitt mindre av. Dette fordi jeg får tidlig hjertebank og velger å holde intensiteten nede. Men jeg trener fortsatt 3 ganger styrke i uken og har mine bodypump timer 2-3 ganger i uken.

Styrken jeg kjører er tung, men noe redusert intensitet. For det meste er det baseøvelser som knebøy, strake markløft osv.

Men jeg anbefaler ikke gravide som aldri har trent styrke å begynne med tung styrke i graviditeten. Derimot bør alle gravide trene moderat styrke med enkle øvelser og gjerne vedlikeholde kondisjonen, om tilstanden tillater dette. Uansett er det viktig at grad av aktivitet tilpasses form og avklares med lege eller jordmor først.

Skrevet

Trener step, pilates/gymstick og yoga. I tillegg prøver jeg å få ei individuell økt med jogging på mølle og litt styrke i løpet av uka. Kjennes utrolig godt, og håper å kunne fortsette med trening i en eller annen form helt fram til fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...