Gå til innhold

os når en ikke er alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner er gravid med barn nr.4 nå. Dette er en dame jeg ikke er venninne med i sånn forstand men vi møttes i en barselgruppe og har møttes til tideren del privat også med barna. Igår ute på byen ble jeg gjort oppmerksom på av noen andre bekjente at de har tenkt å melde henne og mannen til nav pga svindel. De tror hun mottar os. Nå har jeg akkurat sjekket litt ut på nett og viser seg at hun er oppført med ca 80000 i inntekt 2006,07 og 08. Hun har ikke vært i jobb siden 2002 vet jeg. Er det noe annet en kan motta som fører til slik "inntekt"? Når jeg videre sjekker bor hun alene på adresse mens samboeren er oppført med adresse hos en felles venninne av de. Denne venninnen er gift og hennes mann er igjen oppført med en annen adresse i nabokommunen. Jeg blir ikke melde dem- tror jeg(selv om jeg kjenner jeg blir litt satt ut og en smule oppgitt over at jeg kjenner slike folk) Jeg lurer som sagt på om annet en mottar(hun er 100% sikkert ikke i jobb disse årene)kan gi skattbar inntekt? Hva skjer om de blir tatt? Risikerer de fengsel? Hva med barna? Og til sist- burde jeg advare dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man melder ikke folk man TROR driver med svindel,

man melder de man VET driver med svindel.

Jeg ville gitt henne et lite hint om at folk har begynt å lure rundt henne,

så kunne hun jo på en måte valgt selv hva hun skulle gjøre med det.

Skrevet

hvorfor i alle dager har du noe med det? jeg mottar rehabiliteringspenger. det er skattbart.. og blir ført opp som lønn.. kan jo være hun mottar en slik stønad..

Skrevet

Hehe, kjære vene!

jeg sjekker dette opp siden jeg ble gjort oppmerksom på det;) Ikke slik at jeg har gjort det tidligere. jeg tenker som så at om en mottar os på barn nr 4 med samme mann er det ikke rart folk reagerer!

Og takk for svaret. Da kan det jo være rehab.penger hun mottar;)

Skrevet

Hva andre gjør kan jeg ikke gjøre noe med men jeg blir nok ikke melde dem. Men tenker på å si det til dem ja. Bare litt vanskelig. For kan jo være rehabpenger uten at jeg vet det. Og da skjer det jo ikke noe videre så ingen skade skjedd. Jeg tenker mest på barna oppi dette. De er begge uten utdannelse og uten jobb, og jeg vet sosialen betaler bolig. Derfor jeg blir litt engstelig når folk snakker om at dem svindler og at dem skal melde dem.

Skrevet

Ville bare ha latt noen melde henne. Hvis hun nevner noe i ettertid så ville jeg ha latt som jeg ikke visste noe.

Skrevet

Det er for lite til å være OS. Det er på ca 140 000.

Kan være uføre, rehab eller noe. Eller rett og slett aksjeutbytte. Du ser ikke forskjell utfra ligningen.......

Skrevet

Forskjell på hva en virkelig har i inntekt og hva ligningen viser så kan godt være OS!

Skrevet

Hei.

Ja jeg vet jo såklart ikke hva det er . Derfor jeg slang ut spm her for å få litt innspill;)

Tror neppe det er aksjeutbytte f.eks siden de mottar sosialhjelp. Eller hun mottar- siden hun vistnok bor alene;)

Skrevet

hun mister faktisk os om hun får barn med samme mann som hun har barn fra før. uansett om de ikke bor sammen... så det er ikke så stor sannsynlighet at det er det. syns det er synd at folk kan sjekke ligningen og snuse rundt for å finne ut hva folk har i inntekt.. det er det igrunn ingen som har noe med.

Jeg vet forresten også om ei som har 0 i inntekt og 0 i formue på likningen. hun bor i ett stort hus som sikkert koster masse. men ser ingen grunn til å snuse rundt for å finne ut av hvor hun får penger fra for det!

Syns folk kan holde seg for god for å drive å snuse rundt slik!

Skrevet

En mister ikke OS av å få flere barn med samme mann!

Skrevet

Om en ikke jobber og har vært hjemme i så mange år er det jo rart ha en inntekt. Spesielt om en vet noen mottar sosialstønader i tilegg. Siden de ikke har samme adresse tyder det jo på at hun står som alenemor. Jeg hadde meldt dem!

Litt rart at alle syns dette er ok men at det er forferdelig for en som virkelig er alenemor å motta stønader??

Skrevet

er jo ingen som vet om hun faktisk mottar os da. og det er jo ikke mulig å få det i mer enn 3 år heller om hun ikke studerer. syns bare folk kan la være å bry seg borti dette om de ikke VET!

Skrevet

Nytt barn = ny periode med OS!

Skrevet

Nei, ikke når det kommer til OS. Jeg har hus, og jeg har OS, så jeg vet dette.

Skrevet

Kvalifiserer til fengsel dette her

Skrevet

Ingen som hører? 80 000 er helt feil sum om hun mottar OS, og bare det!!!!

Skrevet

ja det stemmer jo ikke.så jeg vet ikke hvorfor de fortsetter...

fei for egen dør før man feier for andres!!!

Skrevet

Hører ikke du???

det som oppgis på ligningen samsvarer IKKE med den faktiske inntekten. Trodde de fleste hadde kunnskap om dette!

Skrevet

hjelpes!!!! JEG VET DA DET!!! men når en mottar OS, så er dette sannheten. DET STEMMER IKKE, samme hva!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...