Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt ang foreldrepenger???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er saken. Jeg ble ansatt i en stilling 10 august 2009,og har denne stillingen frem til 28.februar 2010. Jeg er nå gravid med termin 30.06.2010. Har jeg da rett på noe foreldrepenger????i og med att stillingen min opphører 28 februar???altså jeg er uten jobb etter februar. Håper på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra nav: "Du kan få foreldrepenger hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før stønadsperioden tar til."

10. aug-10.feb er 6 mnd (du jobber frem til 28.feb.) etter mitt hode burde jo dette gå akkurat..

eller: Stønadsperioden starter vel ved fødsel, som blir omkring 31.06.10, teller oss bakover til 28.02.10, det er 4 måneder uten jobb og da gjenstår det 6 mnd i jobb. Da rekker du vel kravet om å ha jobbet 6 av de 10 siste månedene..

og arrester meg gjerne om jeg tar feil noen??

Var det dette du lurte på, eller er jeg på tur her nå?

Skrevet

Dagpenger ved arb.ledighet teller jo også som inntekt, om du skulle gå rett ut i arb.ledighet i mars.

Skrevet

Tusen takk for svar. Får vel avtale ett møte med nav,men fikk plutselig litt hjertebank her,tenkte bare gjennom ting, tenk atte visst om atte,hehe....... Måtte bare høre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...