ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Kan man spise det? Mange kaker inneholder jo dette... Har nettopp spist rullekake med smörkrem med rått egg i...
Corneliuss Skrevet 1. februar 2010 #2 Skrevet 1. februar 2010 Det går jo sikkert bra, men ellers kan det jo være salmonella i det. Nå er heldigvis eggekvaliteten bra i Norge. Men hadde kanskje droppet det. Det er jo før det første helt rått egg som for det andre blir liggende i flere dager i kaken... (er jo ingen konserveringsmidler i hjemmebakt kake heller akkurat). Kom opp i samme problemstilling i jula og droppet å spise det da. Man skal jo selvsagt være uheldig om det går dårlig, men jeg klarer i hvert fall ikke kose meg med kaken om jeg vet at det ikke er HELT bra...
gulljenta skal bli storesøster Skrevet 1. februar 2010 #3 Skrevet 1. februar 2010 Komme vel ann på hvordan man lager smørekremen, men i min oppskrift så blir eggene varmebehandlet før de blandes i smøret, så kan velge en annen type krem. Ellers står det ikke noe i de retningslinjer jeg har fått utdelt at man skal være forsiktig med den slags, så vil tro det er trygt. I hvertfall om du bruker norske egg.
Corneliuss Skrevet 1. februar 2010 #4 Skrevet 1. februar 2010 Hei du! Søkte det opp - og mattilsynet sier faktisk ok. Vet at gravide i andre land får beskjed om å ikke spise rå egg i det hele tatt (kun gjennomkokokte). Betyr at det er ok så lenge du bruker norske egg, men vær forsiktig i utlandet =O) Les mer: http://matportalen.no/artikler/2004/5/i_danmark_spiser_de_ikke_raa_egg_paa_grunn_av_salmonella._kan_man_spise_eggedosis_i_norge
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2010 Takk for svar Har lest dette fra matportalen selv, og ble egentlig beroliget av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå