Ksenia & Anjem Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 tar dere vare på alt av klær fra den eldste, så den minste kan bruke når han/hun vokser til? tenker på hverdagsklær, parkdresser osv..? eller selger dere det på f.eks finn, og kjøper nytt til minstemann? Hvordan oppbevarer dere klærne?
Ksenia & Anjem Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #2 Skrevet 31. januar 2010 En annen ting, vi har både loft og kjeller..Hvor er det best å oppbevare klær, blir da ca to år det skal ligge der..
Let's hear it for the boys! Skrevet 31. januar 2010 #3 Skrevet 31. januar 2010 Nå er minste bare 4 uker, men vi har tenkt til å ta vare på de klærne som ikke er for slitt (eldste er 2 år). Legger de i en oppbevaringspose for klær fra IKEA og legger den i kjelleren.
Ksenia & Anjem Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2010 Er det greit å oppbevare klærne i en plastkasse med lokk?
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Her er minsten 13mnd og største 2,5år. Begge er jenter, så lillesøster har arvet det som var rent og pent etter største. Alt fra dresser og bodyer til vanlige strømpebukser og sokker. Men bare det som var fint brukt/ikke brukt og uten flekker. Lagret alt i store plastesker ffra ikea med lokk. Har en innerbod, og der lagrer vi klær og ting vi er ekstra redd for=)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Vi tar vare på alt og så sorterer jeg ut etterhvert som det skal brukes igjen. Jeg legger det i plastkasser med lokk som blir helt tett på loftet. Der er det god utlufting og det blir ikke sånn innestengt lukt=)
Mor di! Skrevet 31. januar 2010 #7 Skrevet 31. januar 2010 23 mnd. mellom mine to gutter, så her arves alt. Oppbevares i bokser fra Ikea. Veldig praktisk, og ikke minst økonomisk ;-) Men litt snoping av klær blir det nå til yngsten også...hehe...
Fire småtroll Skrevet 31. januar 2010 #8 Skrevet 31. januar 2010 Har to gutter med 2,5 år mellom og to jenter med 21 mnd mellomrom, så det blir endel arving her.. Eldste gutten sliter veldig på tøyet sitt, så det blir en del hullete bukser o.l. Det tar jeg ikke vare på, ikke utvasket undertøy o.l heller. Men pent brukte ting som er like helt putter jeg i pappesker og legger på boden under skråtaket på soverommet, Samme med jenteklærne etter eldste jenta, hun bare 2,5 år enda (lillesøster er 1 år) så det er lite hun sliter ut, derfor tar jeg vare på det meste. Eneste jeg kaster er utvaskede bomullsbodyer o.l. for det koster det lite å fornye. Har i tillegg et rom i kjelleren som vi samler skøyter, skisko, dresser, jakker osv. Selv om småsøsken gjerne trenger ny hoveddress eller jakke er det gull å ha noe ekstra i kjelleren som skift (spiller ingen rolle om det er slitt eller har lapp i baken da). Har ofte hatt unger på besøk her også som har trengt noe fra lageret vårt med ekstratøy og sko i kjelleren, f.eks en fetter som har blitt våt på skoa og må låne et par joggesko
*Lissi* Skrevet 31. januar 2010 #9 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har tre jenter på 12, 10 og 1 år. (og en gutt på 4) Jeg tar vare på det aller meste til de to eldste. Så lenge det er helt og ikke utvasket. Har det i tette plastkasser fra ikea. Får jo endel nytt også, men har mye fine klær fra de to eldste.
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 31. januar 2010 #10 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har to jenter med 24 mnd aldersrom. Minstejenta arver det meste etter eldstejenta, alt fra hverdagsklær,sko,dresser og kjoler:) Alt barnetøyet som er pent uten flekker lagrer jeg på loftet i bokser fra ikea med lokk på Veldig praktisk og økonomisk med 2 av samme kjønn da!:=)
LegallyBlond Skrevet 31. januar 2010 #11 Skrevet 31. januar 2010 Har nøyaktig 2 år mellom guttene mine, her arves det aller meste. Eldste sliter ikke så mye på tøyet, så det meste er fint og helt til lillebror kan det i bruk. Det som er litt slitt/utvasket er ekstratøy i bhg, det som er hullete går i bosset. HAr lappet noen parkdresser og regntøy som vi har i reserve hjemme, eller har også alt av yttertøy holdt seg helt fint. Hender selvsagt at lillebror får noe nytt, men det er mest fordi jeg synes det er litt kjekt at han får litt nytt og friskt innimellom. Yttertøy oppbevares i en liten bod ved entreen. Annet tøy oppbevares i plastesker med lokk i kneloft i annen etasje. Holder seg tørt og fint der. Nå er det imidlertid så liten forskjell mellom dem at noe går direkte i arv, og annet er det så kort tid mellom eldste har vokst i fra det til minste kan ta det i bruk at jeg har en egen hylle i klesskapet der jeg legger klærne mens de venter på at lillebror vokser i dem. Arver også sko som er meget lite brukt, pensko o.l.
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 31. januar 2010 #12 Skrevet 31. januar 2010 tutta&gutta! hørres ut som meg du.."knis"...elsker å lese om andre som har system og orden i sakene sine hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå