Karen77 Skrevet 31. januar 2010 #1 Skrevet 31. januar 2010 Hei! Jeg er i uke 9+6, og på onsdag merket jeg litt brun utflod, noe som fortsatte frem til fredag. Da gik jeg til fastlegen min som tok en GU. Hun så at jeg hadde mye brun utflod, kjente at livmoren var forstørret og at det ikke så ut som en truende abort var på vei, mens hun samtidig henviste meg til en gynekolog. Hun mente at blødninger ikke var uvanlig. Lørdag ettermiddag begynnte jeg plutselig å blø mensblod. Ikke styrtblødning og ikke så mye, men nok til bekymring. Fikk samtidig stikkninger i høyre side. Jeg ringte legevakta og de sa jeg måtte ta det med ro og vente til mandag og UL. Nå ligger jeg her da, og blødningene har sånn nogenlunde gitt seg. Er veldig hoven i magen og hormonene er ute av kontroll. Har ellers ingen symtomer. Noen som har erfart noe lignende? Takker for alle svar.
♥ gammel [p]røver ♥ venter 2! Skrevet 31. januar 2010 #2 Skrevet 31. januar 2010 Jeg har nesten ikke lyst til å svare deg da jeg har 3 MA og alle startet med brunlig utflod og GU undersøkelsene viste ingen tegn til abort helt til UL apparatet var på plass og viste ingen hjerteaktivitet lengre... Har lest mange positive historier inne på BIM hvor utfallet har allikevel blitt baby, så jeg håper noen av dem kan svare og berolige deg :-)! Skikkelig kjipt at de ikke kan ta deg inn til UL i dag slik at du får vite om alt er bra eller ei! Den ene gangen troppet jeg bare opp på fødeavdelingen og sa jeg ville ha UL, og det fikk jeg. LYKKE TIL, håper alt er bra!
Karen77 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2010 Tusen takk for svar. Huff, stakkars deg. Det høres tøft ut. Jeg er veldig forbredt på det verste. Har hatt en dårlig feeling i en uke, så jeg er ikke i sjokk over hendelsen. Kunne sikkert kommet på UL i dag hvis jeg hadde stått på. Tenker samtidig at hvis det er en truende abort, så bør jeg ta det med ro til blødningene har gitt seg helt og heller ta UL timen på mitt faste legesenter i morg. Lykke til med prøvingen.
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 31. januar 2010 #4 Skrevet 31. januar 2010 heihei jeg har hatt en MA før, var da i uke 13... begynte å blø brunt gammelt blod, så ble det friskere. legen sa livmoren var 13 uker i størrelse, men UL viste at den hadde dødd i uke 7 da hadde jeg ikke noen symptomer i det hele tatt fra før! men jeg var i uke 5 her for en stund tilbake, begynte å blø (blødde i en uke), hadde kraftige tak i korsryggen og tenkte at jaaa, da var det over. men 4 uker seinere var testen knall positiv. jeg er nå 11 fullgåtte uker i morgen HVIS det var en SA jeg hadde. ellers er jeg 16 uker!!! jeg har ikke peiling! masse lykke til, det trenger ikke være noe alvorlig !!!!!!
abulafia77 Skrevet 31. januar 2010 #5 Skrevet 31. januar 2010 Hei. Håper det går bra på undersøkelsen imorgen. Har du funnet en bra fastlege på Grünerløkka? Jeg er selv 32 og bor på Løkka, og er på leting etter en bra lege der. Lykke til imorgen- krysser fingrene for deg!
stellita.med 3 barn<3 Skrevet 31. januar 2010 #6 Skrevet 31. januar 2010 Hei Jeg har en litt mer positiv opplevelse med brunt utflod.. Jeg hadde brun utflod med min første i en hel uke , uke 7.. det avsluttet med 2 dager med blødninger.. og etter det kom det ikke mer...fikk ul og der fikk vi se en liten sak med hjertet som banket Så jeg krysser fingrene for deg og håper det også blir sånn for deg:) Lykke til i morgen..hold oss oppdatert.. Klemmer
Karen77 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2010 Hei! Takk, takk! Jeg har ikke lokalisert noen lege her ennå. Bruker fastlegen min som holder til på Røde kors klinikken på Frogner. Hun heter Lene Braastad og er kjempe søt og sympatisk. Spørs om jeg trenger noe bytte ved det første, dog. Ser ikke så lyst ut. LJ
Karen77 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2010 Takk for oppmuntrende ord. Nå er tilstanden forverret og i kveld fikk jeg en styrtblødning som jeg aldri har opplevd maken til. Jeg har endometriose og er vant til smerter og blod, men dette overgikk alt. Kjentes samtidig ut som noe sprakk der inne eller at det gikk hull på en ballong. Kom en stor blodklump ut på str med en kyllingfillet. Er ikke det litt mye for et forster i uke 9? Tror uansett jeg er ute av dansen for denne gang. Boff!
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 31. januar 2010 #9 Skrevet 31. januar 2010 Det var leit å høre at det hadde tatt seg opp. Sånne blodkoagler er skikkelig ubehagelige. Fikk sånne den første mensen etter at jeg hadde hatt MA med utskrapning. Skikkelig vemmelig! Men hvis dette har gått galt, så virker det som om alt har kommet ut av seg selv i hvertfall. Kjipt er det uansett, og jeg vet hvordan du har det! Sender over en god klem, løkkajente32!
DenTredje Skrevet 1. februar 2010 #10 Skrevet 1. februar 2010 Så kjedelig! Du er ikke alene, opplevde det samme ihelgen, dog ikke så stor blodklump, men kom en klump i tillegg til koagler. Du får nok dra og få en UL undersøkelse for bekreftelse. Lykke til i tiden fremover. Vet hvor vondt dette er.
Karen77 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 1. februar 2010 Takk for all støtte. Var på UL i dag og livmoren var som forventet helt tom. Ganske lettet over og ikke måtte utskrape og i narkose. Siden kroppen hadde ordnet opp i alt selv, kunne vi bare begynne å prøve igjen. Etter en uke med bekymringer og gråt er jeg helt utmattet og klar for å ta tak i livet mitt igjen og fokusere på noe annet. Har sluttet å blø, så blir jobb og pilates i morgen. Tenkte jeg skulle bestille eggløsningstest på nett nå. Hjelper litt på humøret. Rart å gå fra uke 10 til 1 på et døgn. LJ:)
Karen77 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2010 Takk for all støtte. Fikk UL i dag hos en veldig sympatisk lege. Livmoren var som forventet helt tom. Var helt forbredt på dette så brøt ikke sammen. Ble ganske lettet over at jeg ikke måtte til utskrapning og i narkose. Siden kroppen ordnet opp i alt selv, kunne vi prøve igjen med det samme uten å vente på neste mens. Føler meg utmattet etter en uke med bekymring og gråt, så nå er jeg klar for å ta tak i livet mitt igjen. Har sluttet å blø, så i morgen drar jeg på jobb og pilates. Tenkte jeg skulle bestille eggløsningstester på nett. Det hjelper litt på humøret. Rart å gå fra uke 10 til 1 på et døgn. Sukk....
Karen77 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 1. februar 2010 Obs! Her kom innlegget to ganger. Nettet hang seg opp så jeg skrev en ny. Ikke min dag dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå